به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه این مطلب آمده است: خرم‌آباد شاید یکی از کم‌موزه‌ترین مراکز استان در کشور باشد. در شهر خرم‌آباد اگر چند موزه به مجموعه گردشگری شهر خرم‌آباد اضافه شود، می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.
قبلا در گلونی نوشته بودیم که لازم است موزه رضا سقایی در خرم‌آباد وجود داشته باشد؛ لازم است موزه قوم لر در خرم‌آباد وجود داشته باشد. خرم‌آباد می‌تواند یک موزه صنایع دستی بزرگ و مجزا داشته باشد.
خرم‌آباد به‌عنوان قطب کمانچه کشور می‌تواند یک موزه برای ساز کمانچه داشته باشد و البته یک موزه برای ساز تنبور یا موزه‌ای برای تنبور و کمانچه و سرنا. خرم‌آباد می‌تواند یک موزه تاریخ طبیعی بزرگ داشته باشد، حتی می‌توان بخشی از گنجینه قلعه فلک‌الافلاک را از این بنا خارج کرد و در مکانی خارج از قلعه آن را تبدیل به یک موزه مفرق یا موزه سکه‌های باستانی کرد.
خرم‌آباد نیاز به یک موزه هنرهای معاصر هم دارد، خرم‌آباد می‌تواند موزه تئاتر، موزه مطبوعات، موزه رسانه، موزه ورزش و بسیاری موزه‌های دیگر داشته باشد، اما تنها ترین و بزرگ‌ترین موزه شهر خرم‌آباد، موزه قلعه فلک‌افلاک است.
مسئولان می‌توانند به راحتی و با صرف بودجه، چند موزه را برای نوروز سال 98 آماده کنند. امیدواریم که این دغدغه در میان مسئولان لرستان وجود داشته باشد تا هم به رونق گردشگری داخل استان کمک کند و هم گردشگران دیگر را به سمت موزه‌ها جذب کند.
منبع: پایگاه خبری گلونی
7269/6060