به گزارش پارس نیوز، 

در دو ماه گذشته سازمان اوقاف نه به خاطر انجام ماموریت‌هایش بلکه به‌دلیل شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس این سازمان در برخی رسانه‌های داخلی بر سر زبان‌ها افتاده است.

اکنون پس از دو ماه که یک ماهش در اوج شایعه و خبر قرار داشته است در راستای شفاف‌سازی در خصوص شایعه تغییر ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه گفتگویی با حجت‌الاسلام حسین سلیمانی؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف داشته‌ایم؛ که در ادامه مشروح این گفتگو را خواهید داشت:

 
طی ماه‌های اخیر شاهد انتشار اخباری مبنی بر تغییرات مدیریتی در سازمان اوقاف در رسانه‌ها بوده‌ایم؛ تقریبا یک ماه قبل هم در صفحه اصلی و تیتر یک یکی از رسانه‌ها منتشر شد؛این خبر چقدر صحت دارد؟

من ۶ ماه است که در این مسئولیت قرار دارم؛ روزی که می‌خواستم بیایم برخی دوستانم به من گفتند به سازمان اوقاف نرو چرا که تا هفته آینده رئیس سازمان عوض می‌شود! البته الان ۶ ماه گذشته! آن‌ها شخص دیگری را مطرح می‌کردند اما امروز شخص و بهتر بگویم اشخاصی دیگر سر زبان‌ها هستند که البته هر دو آن افراد از مجموعه‌هایشان رفتند و فعلا رئیس سازمان ما تغییر نکرده است! راحت بگویم قبل از من هم به مدیر قبلی روابط عمومی همین را گفته بودند و البته او حدود دو سال مدیرکل بود و از آن یک هفته خبری نشد!

واقعیت این است که رئیس سازمان اوقاف غیر از ۹ ماه اول مسئولیتش هر سال این فضاسازی را تجربه کرده و فقط در ۹ ماه اول مسئولیتش فضاسازی و شایعات نبوده است؛ در این حاشیه‌های اخیر چهارشنبه به چهارشنبه می‌گویند فلان مدیر قرار است بیاید؛ یقینا آن چهارشنبه یا شنبه موعود فرا می‌رسد، اما اینطور مطرح کردن خنده دار است.

باید در نظر داشت که رئیس سازمان اوقاف، نماینده ولی فقیه است و مقام معظم رهبری تصمیم می‌گیرند که او در منصب خود باشد یا نه؛ در واقع اجرایی شدن هر تصمیمی از ایشان، قطعا به نفع ما خواهد بود. در این تردیدی وجود ندارد که تغییر و چرخش مدیران امری عادی است، بالاخره مدیری که می‌آید، روزی هم باید برود، اما مهم این است که تا لحظه آخر جهادی کار کنیم، تا امروز هم در این ذره‌ای تردید نکرده‌ایم انشاالله از این بعد هم همینطور باشد.

پاسخ سازمان اوقاف به شایعات تغییر مدیریتی / بدعتی که حاشیه‌اش دیر یا زود گریبان سودجویان را خواهد گرفت

چرخش مدیران در سازمان‌ها امری عادی است

با این توصیفات تا امروز در مجموعه سازمان اوقاف صحبتی در این‌باره نشده است؟
تا این لحظه که با شما گفتگو می‌کنم هیچ صحبتی مبنی بر جا به جایی نشده است. به هر حال هرکاری رویه‌ای دارد؛ واقعا جا به جایی مسئله پیچیده‌ای نیست؛ کاملا طبیعی است و باز تاکید می‌کنم هر چیزی که رهبر انقلاب تصمیم بگیرند به نفع همه است و آن اجرایی می‌شود.

جالب است بدانید که پیش از این برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند که این تغییر مدیریتی روز دهم مرداد ماه انجام می‌شود، اما شما می‌بینید که از آن تاریخ، روز‌ها گذشته است و هنوز تصمیمی ابلاغ نشده و قطعا هر تصمیمی که مقام معظم رهبری بگیرند، همه مجموعه گوش به فرمان ایشان هستیم؛ این را هم بگویم ما اطلاع دقیق داریم که این شایعات شروعش از کجا بوده و برای چیست.

 

مدت‌ها پیش از حضورم در اوقاف برای مسئولیتی دیگر با رئیس سازمان اوقاف صحبت شد. به صورت کاملا رسمی و برنامه هم از او خواسته شد، ولی تغییری رخ نداد! ما هم اطلاع رسانی و جوسازی نکردیم! مطمئن باشید در آینده هم هیچکس با خبر نخواهد شد که برای چه مسئولیت‌هایی و کدام مجموعه و سازمان و نهادی با مدیران ما صحبت شده است؛ برخی از این موارد حتی سه نفر هم مطلع نشدند یعنی نهایتا دو نفر، بنده و خود آن شخص که برخی از مدیران میانی ما هستند ماجرا را می‌دانیم. میشد رسانه‌ای کرد و اسم‌ها را سر زبان‌ها انداخت، اما این کار خلاف بود و هست و انجام نخواهد شد!
 
اگر کمی از تغییر مدیریت کل فاصله بگیریم، سازمان اوقاف در این برهه زمانی تغییراتی در معاونت های مختلف داشته است؟ می توان گفت این تغییرات بر شایعه تغییر مدیریت دامن زده است؟
مدیران ما سعی کرده‌اند به این مطالب واکنش نشان ندهند و مشغول کار خودشان باشند. اگر بیشتر از قبل کار نکنند کمتر کار نمی‌کنند. حدود ۶ صبح تا ۸ و ۹ شب اکثر مدیران ما مشغول کارند؛ به‌خصوص در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها. مدیران مجموعه هم به طور معمول آخر هفته‌ها به استان ها سرکشی می‌کنند. الحمدلله کار روی زمین مانده در کشور زیاد است، اگر واقعا به فکر مشکل مردم باشیم هرجا باشیم همانجا را مرکز دنیا می‌دانیم و الان مرکز دنیا برای ما اوقاف است.

انتهای پیام/