به گزارش پارس نیوز، 

دبیر سابق روزنامه «صبا»  افزود: فاجعه بارتر از همه این است که این روزها عده ای به اسم منتقد و تحلیل گر سینما مطالبی با عنوان «نقد فیلم» در مجلات و روزنامه ها و خبرگزاری ها می نویسند که حتی اسم آن را «گزارش توصیفی» هم نمی توان گذاشت! دیگر هیچ چیز سرجای خودش قرار ندارند و اصلاً معلوم نیست این افراد بی سواد نابخرد با کدام تخصص می آیند و کار می کنند و در عوض پیشکسوتان، باتجربه ها و سینه سوختگان این حوزه بیکار و خانه نشین شده اند!

وی سپس با تأکید بر اینکه معلوم نیست چرا افراد فاقد تخصص، سواد و تجربه به عنوان مسئول رسانه ها و روابط عمومی ها انتخاب می شوند اظهار داشت: اوضاع رسانه های تخصصی سینمایی بسیار بغرنج تر و خراب تر از آن است که ما فکرش را می کنیم! متأسفانه این روزها وضعیت به گونه ای شده که حتی دبیران، سردبیران و مدیرمسئول ها هم بر اساس «شایسته سالاری» انتخاب نمی شوند و به همین علت است که ما شاهد هیچ گونه خبر، گزارش، نقد و یادداشت تحلیلی و پرمغز در رسانه های به اصطلاح تخصصی سینمایی نیستیم!

خدابخش خاطرنشان کرد: امروزه اغلب رسانه های ما پیروی نشریات زرد شده اند؛ متأسفانه کار به جایی رسیده که حتی مجلات معتبری همچون مجله «فیلم» هم افرادی را به کار می گیرد که اسامی شان به هیچ عنوان برای بنده و امثال بنده که سال های متمادی در رسانه های سینمایی فعالیت کرده ایم آشنا نیست!؛ من نمی دانم چرا مسئولان این رسانه ها اجازه می دهند هر کسی از گرد راه نرسیده به عنوان نویسنده و تحلیل گر سینمایی هر اراجیفی دلش می خواهد بنویسد!

دبیر سابق سینمایی «هنرآن لاین» یادآور شد: در زمان های دور که ما وارد فعالیت مطبوعاتی شدیم ژورنالیست بودن حرمت داشت؛ به خصوص در آن دوران همه فعالان رسانه ای نه تنها برای خودشان که برای خوانندگان شان هم حرمت قائل می شدند اما امروزه دیگر هیچ خبری از این «حرمت ها» نیست و به همین علت است که اغلب نیروهای متخصص، درس خوانده و با تجربه این حوزه خانه نشین شده اند و کسانی در رأس کار هستند که کمترین تخصص و مهارتی ندارند.

وی افزود: در واقع قدیمی ها وقتی اوضاع بحرانی امروز رسانه ها و روابط عمومی ها را می بینند خودشان ترجیح می دهند که دیگر کار نکنند چرا که وقتی این همه آدم دم دستی کارها را برای خود قبضه کرده اند دیگر جایی برای افراد ماهر وجود ندارد!

خدابخش در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چه تدبیری می توان برای برون رفت از این شرایط اندیشه کرد و وظیفه مسئولان در قبال این اتفاقات چیست اظهار داشت: قطعاً اگر تدبیری وجود داشت کار به اینجا کشیده نمی شد! اساساً مشکل ما از بی تدبیری های مسئولان مان ناشی می شود. من بسیار متأسفم که باید بگویم که این روزها اساساً تدبیر در اغلب حوزه های کشور ما وجود ندارد چه برسد به سینما و در زیر مجموعه آن رسانه های سینمایی!

وی در پایان گفت: در نهایت اینکه امیدوارم روزی باندبازی ها، رفاقت سالاری ها، توجه به افراد فامیل و قوم و خویش ها در رسانه های سینمایی از بین برود و به جای آدم های که به اسم رسانه ای امروزه فعالیت می کنند بتوانیم شاهد حضور و فعالیت نیروهای ارزشمند و متبحر در این حوزه باشیم.


انتهای پیام/