به گزارش پارس نیوز، 

بامداد یکشنبه چهارم شهریور، مراسم گرامیداشت قاسم رفعتی خواننده، ردیف شناس و موزیسین کشورمان در تالار وحدت برگزار شد. بسیاری از هنردوستان، اهالی موسیقی و مسئولان فرهنگی کشور در این مراسم حضور پیدا کردند.

رفعتی بیش از نیم قرن است که در موسیقی ایرانی فعالیت می کند و شاید به نوعی ماندگار ترین اثر او «سحرگهان» باشد که هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان هنگام سحر از رسانه ملی پخش می شود و در ذهن‌ها ماندگار شده است.

تا زمانی که حنجره‌ام یاری کند، برای مردم می‌خوانم

در حاشیه این مراسم گرامیداشت، گفتگویی کردیم با این آواز خوان پیشکسوت کشورمان که در ادامه آن را می خوانید.

آقای رفعتی؛ چند سال است که در حوزه موسیقی فعالیت می کنید؟

من حدود ۵۴ سال است که زندگی‌ام را در راه موسیقی گذاشته‌ام.

از مراسمی که برایتان تدارک دیده بودند، راضی بودید؟

بله؛ بسیار مراسم خوبی بود. در این دوران وانفسا و با وجود مشکلات فراوان، مردم خیلی به ما هنرمندان کمک می کنند و همیشه حواسشان به ما هست. شنیدم که بسیاری از طریق سامانه بلیت حضور را در این مراسم گرفتند. این اتفاق بسیار خوبی است. مردم ما همیشه خوب هستند و من واقعا عاشقشان هستم. حاضرم تمام وجودم را برایشان بدهم. همواره این ابراز علاقه هایشان من را شرمنده می کند.

تا زمانی که حنجره ام یاری کند، برای مردم می خوانم

تصمیم دارید تا چه زمانی موسیقی را ادامه دهید؟

تا وقتی که حنجره ام اجازه دهد، برای مردم می خوانم و همچنان در عرصه موسیقی فعالیت می کنم.

این روزها تمرکزتان روی چه فعالیت هایی است؟

مرتب مشغول فعالیت های مختلف هستم. چند قطعه آواز و تصنیف ضبط کرده ام و در این روزها با ارکستر های مختلف همکاری دارم.

تا زمانی که حنجره ام یاری کند، برای مردم می خوانم

شاهد فعالیت فرزندتان امیر رفعتی به عنوان خواننده هم هستیم؛ نظرتان درباره صدای پسرتان چیست؟

امیر صدای بسیار خوبی دارد و سال هاست که آواز می خواند. خودم به شخصه صدایش را خیلی دوست دارم و امشب هم در مراسم، قطعات خوبی را خواند. درواقع آواز خواندن را خودم به او یاد دادم و از او راضی هستم.

شاهد نکوداشت شما بودیم و این اتفاق برای دیگر پیشکسوتان عرصه موسیقی هم افتاده است. به نظر شما، از پیشکسوتان عرصه هنر به ویژه فعالان موسیقی به خوبی حمایت می شود؟

من فکر می کنم، آن گونه که شأن اهالی موسیقی است، از آن ها تقدیر نمی شود. اصلا موسیقی در کشور ما غریب است. دولت و وزارت ارشاد باید حمایت های مختلف را از موزیسین ها داشته باشند. حتی اگر دولت می‌تواند باید کمک مالی کند، اگرنه آزادی لازم را برای فعالیت های موسیقی فراهم کنند.

انتهای پیام/