به گزارش پارس نیوز، 

«کارگاه‌ کاربرد خط بانگاهی به خطوط‌ دست‌آزاد» با تدریس مسعود نجابتی، مهدی حاجی‌محمدی‌فریمانی، حمید قربان‌پور و سیدمحمد برهانی طی سه روز در شهر قم برگزار می‌شود.

نجابتی استاد عالی دوره‌های آموزشی هیأت‌هنر درباره این کارگاه گفت: تا کنون سه دوره از کارگاه‌های آموزش خط در فضای گرافیک را پشت سر گذاشته‌ایم و در آستانه برگزاری چهارمین دوره هستیم. در کارگاه‌های قبلی با اقلام خوشنویسی و حتی اقلام منسوخ شده آن آشنا شدیم و شیوه نگارش هندسی را در فضای نرم‌افزار و به شکل دستی تجربه کردیم.

وی ادامه داد: در چهارمین دوره قرار است شیوه نگارش دستی یا دست آزاد (Handwriting) را تجربه کنیم. این شیوه یکی از شیوه‌های پرطرفدار و رایج فضای امروز گرافیک است و می‌توان گفت تقریباً بیشترین مصرف را در آثار فرهنگی و بعضاً فضای تجاری به خود اختصاص می‌دهد.

 مدیرگروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره شیوه نگارش دست‌آزاد توضیح داد: در این شیوه چندان با قواعد از پیش تعیین‌شده در خوشنویسی و تایپ یا شیوه هندسی سر و کار نداریم و کاملاً مبتنی بر کشف و استفاده از اتفاقات است. ابزار در این شیوه خیلی متنوع است و قائل به نگارش با ابزار خاصی نیستیم. هر ابزار اثرگذار مانند قلم‌های رایج در نرم‌افزارها می‌تواند در این شیوه به کار گرفته شود.

استاد عالی کارگاه‌ کاربرد خط بانگاهی به خطوط‌ دست‌آزاد اظهار داشت: در این دوره یک شیوه نگارش متفاوت از دوره‌های قبل را تجربه خواهیم کرد اما تجربیات قبلی غیرمستقیم به این فضا کمک می‌کند. دانش خط،‌ دانش طراحی و دست قوی در این شیوه مؤثر است.

 

 «کارگاه‌ کاربرد خط بانگاهی به خطوط‌ دست‌آزاد» طی روزهای ۳۱ مرداد، ۱ و ۲ شهریور به همت هیأت هنر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند تا ۲۳ مرداد به نشانی http://poster.1542.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/