به گزارش پارس نیوز، 

مراسم ترحیم آیت‌الله مرتضی تهرانی (ره)، صبح امروز چهارشنبه سوم مرداد ماه، در مسجد میرزا موسی واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد.

این عالم ربانی سال‌ها امام جماعت این مسجد بود و به بازاریان درس اخلاق می‌داد.

مردم، بازاریان و کسانی که سالها پای منبر و درس و بحث آیت الله تهرانی نشسته بودند، خود را برای برگزاری مراسمی باشکوه به مسجد میرزا موسی رساندند. قرائت قرآن و مداحی دو تن از مداحان کشورمان بخشی از برنامه های این مراسم بود.

سپس، حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان بعد از قرائت قرآن کریم و روضه خوانی، به بیان ویژگی‌های آیت‌الله مرتضی تهرانی پرداخت و گفت: ایشان بسیار اهل زهد و پارسایی بودند. هیچگاه دیگران را فراموش نمی‌کردند و برای مردم انرژی و زمان می‌گذاشتند. همیشه دغدغه مردم را درک و سعی می‌کردند به امور دیگران توجه کنند. باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم و سعی کنیم راهشان را ادامه دهیم.

وی افزود: حاج آقا مرتضی می‌گفتند اگر اهل بیت را دوست داشته باشید، خدا هم شما را دوست دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی تهرانی فرزند آیت الله مرتضی تهرانی نیز درباره ویژگی‌های شخصیتی ایشان گفت: ایشان بسیار فروتن و افتاده بودند. به من همیشه می‌گفتند اگر از اهل بیت جدا شوی، دیگر هیچ چیز نداری.

وی افزود: همیشه دغدغه مردم دغدغه ایشان هم بود و اگر کسی مشکلی مانند مشکلات معنوی برایش پیش می‌آمد، ایشان هم دغدغه‌مند و نگران می‌شدند.

عبدالعلی تهرانی در خصوص رابطه پدرش با حاج مجتبی تهرانی بیان کرد: ایشان در برابر برادرشان هم همین گونه بودند. آن زمانی که حاج آقا مجتبی تهرانی مریض بودند، ایشان مدام به او سر می‌زدند و احوالشان را می‌پرسیدند و رابطه عاطفی بسیار نزدیک بین این دو بزرگوار بود.

همچنین، صادقی یکی از شاگردان آیت الله تهرانی درباره سجایای اخلاقی ایشان گفت: یک بار دو شخص برای حکمیت نزد آیت‌الله مرتضی تهرانی رسیدند. یکی از این دو شخص چهل سال شاگرد ایشان بود. پس از بررسی‌ها، حاج آقا متوجه شدند شاگردشان حقیقت را نمی‌گوید و به همین دلیل حکم به حقانیت شخص مقابل دادند.  آن شخص که ۴۰ سال شاگرد حاج آقا بودند، دیگر نزد ایشان نیامد، اما حاج آقا حرف حق  را زد.

اسماعیلی عضو شورای نگهبان نیز در خصوص این عالم ربانی به خبرنگار ما گفت: ایشان به توصیه پدرشان همیشه نزد امام خمینی (ره) بودند. اصلاً شرط پدرشان برای درس خواندن آقا مرتضی در قم همین بود.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ای که خدمت آقا مرتضی رسیدیم و البته در تمامی جلسات، ایشان به تمسک و توسل بر اهل بیت (ع) تاکید داشتند. ایشان لحظه‌ای از زهد و عبادت دست بر نداشتند و بسیار با اخلاق بودند.

گفتنی است؛ آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی روز شنبه (۳۰ تیرماه ۹۷) در مشهدالرضا به لقاءالله پیوست. پیکر این عالم ربانی بعد از طواف در حرم مطهر رضوی، به تهران منتقل و از مقابل منزلش تشییع شد.

انتهای پیام/