به گزارش پارس نیوز، 

"بنیاد حسین اف" سفیر جمهوری آذربایجان در این پیام خطاب دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و دکتر عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: این برنامه که با نگاهی خلاقانه تهیه و تدوین شده است گامی ارزشمند به منظور توسعه دوستی روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها است.

متن پیام به این شرح است:

جناب آقای محمدجواد ظریف

وزیر محترم امورخارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای عبدالعلی علی عسکری

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تقدیم احترام

روابط دوستانه بین دو ملت جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران سابقه‌ای پرافتخار دارد و همواره مقامات دو کشور در تلاش برای تعمیق بیشتر این رابطه بوده اند. به منظور این حسن هم‌جواری و نزدیکی فرهنگی، مناسات فی مابین با تاثیر و توجه فراوان همراه بوده است.

پیرو هماهنگی‌ها از سوی آن وزارتخانه معظم، اخیرا در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران میزبان تیم رسانه‌ای مجرب با مدیریت آقای عبدالله عبدی بودم. در این نشست درباره موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفتگو شد که از چند شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. این برنامه بازتاب خوبی در جمهوری آذربایجان و ظاهرا در جمهوری اسلامی ایران داشته است. این برنامه که با نگاهی خلاقانه تهیه و تدوین شده است گامی ارزشمند در جهت توسعه دوستی روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها است.

مایلم مراتب قدردانی خود را از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عوامل برنامه سفیران شبکه پنج ابراز کنم.

امید است با استمرار چنین برنامه‌هایی باهدف معرفی بیش از پیش دو کشور به مردمان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

گفتنی است؛ برنامه تلویزیونی «سفیران» کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیما در ۷ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی عبدالله عبدی تهیه و تولید شده است. در این برنامه با سفرای کشور‌های مختلف در تهران درباره موضوعات مختلف گفتگو شد.

انتهای پیام/