به گزارش پارس نیوز، 

احسان علیخانی تهیه کننده تلویزیون به منظور شفاف سازی اتهامات مالی که از سوی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج به وی وارد شده بود، در برنامه «حالا خورشید» حاضر شد و گفت: ناراحت هستم که وقت مردم را برای توضیح موضوعی طبیعی می گیرم اما ازمدیر گروه و مدیر شبکه سه تشکر می کنم که به من گفتند خودت همیشه به دنبال مطالبه گری بودی امروز برای صحبت در برنامه حضور داشته باش.

وی افزود: هیچ وقت فکر نمی کردم در بین مطالبات که داریم اسم خودم را بین خبرها ببینم، من خبر را در فضای مجازی دیدم و به سرعت دست به دست شد از این رو گفتم که ما گوشت های قربانی هستیم وبه راحتی می تونیم فوج فوج فحش و ناسزا بشنویم چرا که میتوانستند با یک تلفن ساده جواب سوال خود را بگیرند.

علیخانی گفت: سال ها درتلویزیون ضجه زدیم که در تلویزیون بودجه نداریم به همین دلیل از اسپانسر استفاده می کنیم از اواخر دهه 80و اوایل 90 اسپانسر ها وارد حوزه برنامه سازی حتی در سریال سازی شدند  مثل سریال پایتخت که اسپانسر حضور پیدا کرد.

وی گفت: مدیران تلویزیون در ده سال اخیر به روش های مختلف اعلام کردند که ما بودجه نداریم برای رسانه‌ای که هر روز باید تغذیه شود هر روز تولید داشته باشد باید اسپانسر باشد چرا که برنامه تکراری نمی‌توانیم پخش کنیم.

علیخانی گفت: شاید بچه های مظلوم تلویزیون با همان بودجه کم برنامه خود را می سازد اما در برنامه های بزرگ این اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: من از برخی قضاوت ها ناراحت می شوم، رفیق عزیزم، من حق می دهم ناراحت هستید من سوژه ها قصه ها و روایت هایم از بین مردم است کنایه ها و حرف های مردم اذیتم کرد.

علیخانی بیان کرد: من سال هاست برنامه سازی می کنم، ما یک حیثیت به عنوان برنامه ساز ویک حیثیت به عنوان تهیه کننده داریم وتهیه کننده برنامه ای که با 150-20 تا  نفر کار می کند و باید آنها را تامین کند تا این محصول ساخته شود.

وی بیان کرد: از سال91حتی چندسال قبل از آن، ما شاهد شعبه های بسیار این موسسه بودیم، من هم مثل یک شهروند آن را دیده بودم آن ها با مجوز تبلیغات، پیشنهاد همکاری به ما دادند.

علیخانی با بیان اینکه ما بدون اینکه مجوز  دریافت کنیم نمی توانیم تبلیغ  داشته باشیم ،ادامه داد: من چه کاره هستم که فرق بانک و موسسات را بدانم حتما کارگروهی در سازمان صدا و سیما داریم ،تا برای یک محصول مجوز بگیرد.

وی بیان کرد: برای شش مجموعه برنامه «تحویل سال»، «دو نیمه سیب»، «ماه عسل ۹۲ و ۹۳ »، »سه ستاره» و برنامه «بهار نارنج» بودجه ۳ میلیارد تخصیص پیدا کرده است.

علیخانی گفت: بعد از انتشار این خبر مدیر شبکه سه و مدیر گروه اجتماعی نسبت به این موضوع توضیح دادند.

رشید پور در بخشی از برنامه گفت: حسام الدین آشنا توییت کردند از شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما درخواست می کنیم موضوع رابطه مالی و تبلیغاتی گذشته و حال سازمان ،شبکه و برنامه های مختلف با موسسات مالی واعتباری و پروژه های ساخت و ساز متخلف و غیر مجاز را در دستور کار قرار دهد.

علیخانی ادامه داد: من به عنوان یک شهروند برنامه ساز در خیابان وقتی با سردر یک بانک ، بیلبورد مواجه می شوم که در آن باز است و مردم با آن تعامل دارند باید چه کاری انجام بدهم آیا باید به وزارت اطلاعات زنگ بزنم ؟، زمانی که موسسه مجوز دارد من کاری نمی توانم انجام بدهم  از سال  91تا پایان 93 ما با این موسسه کار کردیم اما چه ارتباطی به سال 94 که مشکل آن شروع شده است، دارد؟

وی ادامه داد: امیدوارم درباره همه مطالبگری ها صحبت کنیم اسم ها را خوانا و رسا بدون لکنت بگویید، کاش با مدیر های شبکه سه صحبت می کردید. من همیشه این فضا و این مدل نگاه را نقد کردم که آدم‌ها تا از آن‌ها پرسشی می‌شود، بلافاصله توهم توطئه پیدا می‌کنند. زمین و زمان را مقصر می‌کنند تا جواب ندهند. من معتقدم ما سال‌ها جلوی شما حرف زدیم و قد کشیدیم. اما این را می‌گویم که من هیچ مشکلی با وام گرفتن ندارم، اما تاالان هزار تومان هم از صندوق محل، خانوداه، مسجد و ... نگرفته‌ام.

وی افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند تلویزیون خانه خاله ماست و هر کاری می‌توانیم انجام بدهیم. به قرآن اینطور نیست. من یک بار در تلویزیون گفتم که تلویزیون پول ندارد، اما تا دلتان بخواهد کارشناس دارد و مو را از ماست بیرون می‌کشند. نمونه اش ابنکه یک بار دکور‌ی طراحی کردیم و ارزیاب دکور گفت: ۲۵ میلیون تومان هزینه اضافه شده است و این مبلغ را از ما کسر کردند.

در ادامه رشیدپور از قول برخی مردم و فعالان در فضای مجازی پرسید؛ مردم می گویند چرا شکایت به دادگاه نبردی؟ مگر دادگاه و قانون برای اعاده حیثیت نداریم؟ علیخانی پاسخ داد: چقدر حرف خوبی زده شده است، من در نامه ای هم که نوشتم هم از صدا و سیما و هم از مراجع قضایی خواهش کردم تینی تشکیل بشود و موضوع دقیق بررسی شود.

وی افزود: اصلا باید این اتفاق در آنجا می افتاد؛ سازمان صدا و سیما با قوه قضاییه تعامل می کرد و نتیجه را اعلام می کردند٬ نه اینکه یک فرد یا افرادی مدارکی را جمع کنند و با عناوینی از اتهامات و ... جمع و منتشر کنند و افکار عمومی را درگیر کنند. آخر چقدر من و چهره های فرهنگی و سلبریتی ها باید ساده لوح باشیم که یک مجموعه مالی اعتباری و هر مجموعه دیگر بگوید مثلا شماره حساب بدهید تا ما برای شما هدیه واریز کنیم؟!


انتهای پیام/