به گزارش پارس نیوز، 
آیا همیشه ظاهر بازیگران سریال هایی با فیلمنامه اقتباسی درست انتخاب می شود؟ آیا چهره و گریم هایی که از بازیگران بازی تاج و تخت در ذهن دارید، شبیه به شخصیت های کتاب آن است؟

انتخاب بازیگر برای فیلم یا سریال هایی که بر اساس کتاب های معروف هستند می تواند منجر به سرفرازی یا سرافکندگی آن اثر شود. چون اگر کارگردان انتخاب اشتباهی انجام دهد با خشم طرفداران مواجه خواهد شد و آنها افکار و نظراتشان در مورد درستی یا نادرستی گریم بازیگران را در اینترنت پخش خواهند کرد. البته گاهی در روند تولید یک اثر کارگردان مجبور است ظاهر بازیگر را متفاوت انتخاب کند. در سریال محبوب بازی تاج و تخت ظاهر بسیاری از شخصیت ها با توصیف های نویسنده داستان یعنی جورج مارتین متفاوت است. در این جا نگاهی می اندازیم به تفاوت های ظاهری شخصیت های بازی تاج و تخت در کتاب جورج مارتین و در سریالی که پخش شد.

 

یارا گریجوی

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

نویسندگان فیلمنامه نام آشا گریجوی را به یارا تغییر دادند. شاید به این دلیل که با نام اوشا، دختری که از ریکون استارک محافظت می کرد، اشتباه گرفته نشود. ظاهری که مارتین توصیف می کند، لاغر و کشیده با موهای تیره و کوتاه است. پوستی خشک، دستانی قوی و بینی که زیادی برای صورتش بزرگ و کشیده است.

برن استارک

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

در کتاب مارتین فرزندان ند استارک شبیه به اقوام مادری (تالی) خود هستند، غیر از آریا اما در فیلم فقط سانسا و راب به مادرشان شباهت دارند. در داستان برن موهای قهوه ای مایل به قرمز، چشمان آبی و صورتی جدی دارد.

برین از تارث

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

این غم انگیز است که در داستان، برین عاشق می شود در حالی که بی اندازه زشت و بی قواره است و فقط چشمان آبی زیبایی دارد. بازیگری که این نقش را بازی می کند اگرچه از نظر قد و اندازه شبیه برین است اما بر خلاف او زیباست. توصیف مارتین از برین این است که او چشمان آبی بزرگ، دندان های کج و شکسته، صورتی با جای زخم و بینی که چندین بار شکسته و کج است، دارد.

داریو ناهاریس

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

او صورتی پر نقش و نگار دارد. ریش هایش به سه شاخه تقسیم شدند و همرنگ موها و چشم هایش آبی هستند و یک سبیل پرپشت طلایی دارد که متاسفانه هیچ کدام از این ها را در سریال نمی بینید.

دنریس تارگرین

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

انتخاب امیلیا کلارک زیبا برای این نقش بسیار بجا است البته اگر تفاوت های ظاهری اندک گریم او با کتاب را در نظر نگیریم. طبق توصیف مارتین دنریس لاغر با موهای بلوند نقره ای و چشمانی بنفش رنگ است. همچنین دو بار در داستان موهایش می سوزد اول هنگامی که او اژدها در دست از آتش بیرون می آید و سپس هنگامی که از مرین می گریزد. به همین دلیل در داستان موهای کوتاهی دارد. 

یورون گرجوی

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

در سریال یورون زیاد شبیه به یارا و تئون نیست. باید چهره خشن تری برایش در نظر می گرفتند. مارتین در توصیف او می گوید یورون موهایی به سیاهی نیمه شب دریا، صورتی سفید و رنگ پریده با ریشی سیاه دارد. یک چشم بند چرمی روی چشم چپش است و چشم راستش آبی روشن است و لب هایی تیره و کبود دارد.

سندور کلیگان«سگ شکاری»

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

طراحان گریم این سریال سوختگی های روی پوست کلیگان را خیلی خوب از آب در آوردند اما نه با دقت کامل به توصیف های مارتین که می گوید او صورتی لاغر با گونه هایی استخوانی و چشمانی خاکستری دارد. بینی بزرگ و موهای کم پشت تیره و صورتی که سمت چپش سوخته. گوشش کاملا از بین رفته و قسمتی از استخوان فکش بخاطر نبودن پوشش پوست و گوشتی بیرون زده است.

جوراه مورمونت

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

سر جوراه به آن خوشتیپی که سریال به ما نشان داد نیست. مارتین می گوید سر جوراه اصلا خوش قیافه نیست. گردن و شانه هایی تنومند دارد و موهای سیاه و خشنی تمام سطح دست و سینه اش را پوشانده است و مویی برای پوشاندن سرش باقی نمانده است. و یک تتو شیطان روی گونه راستش دارد.

رمزی بولتون

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

در سریال چهره شروری از رمزی دیدید اما می توانید باور کنید که در کتاب از این هم بدتر باشد. مارتین می گوید رمزی مردی زشت، درشت هیکل با پوستی صورتی رنگ و پر از لکه است. بینی بزرگ، دهان کوچک، موهای تیره، خشک و بلند دارد اما چشمانش شبیه پدرش است رنگی خاکستری و سرد دارد مثل یک تکه یخ کثیف.

تئون گریجوی

شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت

در سریال وقتی تئون از دست رمزی فرار می کند آسیب چندانی ندیده است اما در کتاب مارتین می گوید ریک انگار ۴۰ سال پیرتر شده است. تعدادی از دندان هایش و چند انگشت دست و پایش قطع شده اند. موهایش سفید شده و بسیار لاغر شده است.

انتهای پیام/