به گزارش پارس نیوز، 

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گزارش پنجشنبه خود با بیان این مطلب از قول معاون هنر و سینمایی این اداره کل افزود: هنرمندان فارس تاکنون با برجستگان موسیقی جهان آثار مشترکی را بر روی صحنه برده‌اند که این اجرا نیز با توجه به شخصیت و جایگاه مونس شریف‌اف در دنیای موسیقی شایان توجه است.

مهدی رنجبر ادامه داد: ساز و شخصیت شریف‌اف لبریز از احساس، شوق و عشق است و انسان را از نازیبایی و تنش‌های جهان امروز، دور می کند.

وی بیان کرد: مونس شریف‌اف در حال حاضر از برجسته‌ترین چهره‌های کمانچه جهان شرق است و عناوین و نشان‌های متعددی از مراکز فرهنگی و هنری معتبر دنیا همچون سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) دارد.

رنجبر افزود: از این نوازنده چندین آلبوم تکنوازی کمانچه در ایران منتشر شده که آلبوم مونس، آیریلیق و نغمه‌های شرق از معروف‌ترین آنهاست.

وی اظهار داشت: کنسرت استاد مونس شریف‌اف و گروه باران، جمعه (هشتم تیر) ساعت 20.30 در تالار سبز مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب برگزار می‌شود و تهیه بلیت آن از طریق سایت Irantic.com و آموزشگاه موسیقی طلوع ممکن است.

گروه شیرازی باران با آواز سعید عابد و نوازندگی امیرحسین دادور، ارسلان گل‌مکانی، مسعود جهان‌بزرگی، مسعود تورع، عباس فروتن، یوسف متاله، محمد صارمیان، فرید حمیدی و فرشاد فرزندی، شریف‌اف را همراهی می‌کنند.

مونس شریف‌‌اف، نوازنده و سولیست ممتاز کمانچه جهان، استاد و پروفسور کنسرواتور ملی و آکادمی باکو، رهبر ارکستر سازهای باستانی (قدیم موسیقی آلتلری) و تنها نوازنده ساز چغانه در دنیاست.

 

انتهای پیام /