به گزارش پارس نیوز - حمید شاه‌آبادی معاون صدا گفت: رادیو با شروع فصل تابستان  برنامه‌های متنوعی برای مخاطبانش در ساعات گوناگون تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستان معاونت صدا بر سه محور اصلی تبیین شده است،گفت: سفر و اهمیت به حوزه گردشگری سبب شده امسال بخشی از مرکز برنامه‌سازان بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استانی باشد و این حوزه یکی از جذابیت‌های تابستان را برای مخاطب فراهم خواهد کرد.

معاون صدا ادامه داد: ارتقای برنامه‌های طنز و سرگرمی شبکه‌های صدا ابلاغ شده است و دو شبکه رادیویی ایران و تهران در این حوزه ویژه برنامه‌هایی را برای مخاطبانشان تدارک دیده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت طنز و شادی آفرینی در همه شبکه‌های رادیویی بیان کرد: حوزه طنز به لحاظ تزریق شادمانی و افزایش شادی  اهمیت ویژه‌ای دارد و همه شبکه‌ها به شکل کمربندی به آن توجه خواهند کرد.

شاه آبادی گفت: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان و دانشجویان در این فصل مخاطب شبکه‌های جوان، ورزش و صبا خواهند بود برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای این گروه سنی تدارک دیده‌ایم.

معاون صدا سومین محور برنامه‌سازی رادیو را در تابستان به حوزه مسابقات اختصاص داد و گفت: شبکه‌های رادیویی ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات رادیویی دارند و جذابیت اجرای این مسابقات و هیجان آن برای شنوندگان، ما را به توسعه مسابقات رادیویی سوق داده است، از این رو امسال همه شبکه‌ها با تدارک مسابقات و سرگرمی در این بخش اقدام ویژه‌ای خواهند داشت.

شاه آبادی در پایان گفت: همه شبکه‌های رادیویی به زودی برنامه‌های خود را با جزئیات در اختیار مخاطبان قرار خواهند داد و معاونت صدا امیدوار است با دست پر به استقبال تابستان برود.

لزوم تولید برنامه های جوان پسند

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما نیز درباره برنامه‌های تابستان این شبکه گفت: تلویزیون به دلایل مختلف در ایام تابستان برنامه‌های سرگرم کننده و متنوعی را تدارک دیده است و ما نیز با هدف فراهم کردن اوقات و سرگرم‌سازی مخاطبان چندین برنامه را در کنداکتور تابستانی شبکه گنجانده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای شاد و پر نشاط برای مخاطبان گفت: امسال نسبت به تابستان سال گذشته تغییرات مشخصی در برنامه‌ها دیده خواهد شد و مخاطبان شاهد چندین مسابقه تلویزیونی خواهند بود.

فروغی در ادامه گفت: توجه به موسیقی و تولید چند اثر کوتاه در این حوزه نیز می‌تواند برای مخاطبان این شبکه قابل توجه باشد.

مدیر شبکه سه با اشاره به لزوم پرکردن اوقات فراغت جوانان به عنوان مهمترین ماموریت این شبکه افزود:خط اصلی همه برنامه‌ها در این فصل تزریق نشاط و شادابی و تامین نیاز‌های آموزشی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان است.

وی افزود: اضافه شدن چند برنامه در حوزه معارفی و فرهنگی نیز رویکرد شبکه در فصل تابستان را تقویت خواهد کرد.

فروغی در پایان با اشاره به لزوم تولید برنامه‌های جوان پسند گفت: تقویت برنامه‌های ورزشی و تأکید بر علاقه‌مندی جوانان در حوزه‌های ورزش و سرگرمی می‌تواند مخاطب این شبکه را در این فصل راضی نگه دارد.

تدارک ویژه شبکه کودک برای مخاطبان در فصل تابستان

محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیز در تشریح برنامه‌های تابستانی شبکه‌های پویا و نهال گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها در تابستان پر کردن اوقات فراغت و سرگرم‌سازی برای کودکان و نوجوانانشان است از این رو تلاش کردیم سهم خود را در رسانه پر رنگ‌تر کنیم و با دست پر به استقبال تابستان برویم.

 سرشار با بیان اینکه در هر دوره سنی خردسال و کودک،برنامه‌های متنوعی تولید شده است، افزود: در کانال نهال فصل سوم برنامه «ورجه وورجه» روی آنتن خواهد رفت و با توجه به ساختار متفاوت و جذابیتش در این فصل انتظار داریم مخاطبان زیادی از این برنامه استفاده کنند.

وی با اشاره به تولید برنامه «سرسفره خدا» در تابستان گفت: این برنامه که پیش از این در ایام رمضان تولید می‌شد در فصل تابستان با محور حفظ ۱۴ سوره از جزء سی قرآن پیش از اذان مغرب روی آنتن خواهد رفت.

مدیر شبکه کودک از تولید فصل دوم برنامه «خوشمزه» خبر داد و گفت: با توجه به استقبال مخاطبان از این برنامه در فصل تابستان شاهد فصل دوم «خوشمزه» با اجرایی متنوع خواهیم بود.

وی درباره اهمیت برنامه‌های ویژه خردسال اظهار کرد: در رده سنی خردسال شاهد فصل جدید «نقاشی نقاشی» خواهیم بود.

سرشار گفت:برنامه‌های «تو هدیه خدایی»، «آفتابگردان» و «مامان کلی» نیز با فصل جدید در تابستان اوقات فراغت خوبی برای خردسالان در ساعات صبحگاهی فراهم خواهد کرد.

سرشار با تاکید بر لزوم توجه به ورزش در خردسالان گفت: برنامه «پهلوانان پویا» با تمرکز روی ورزش خردسالان یکی از برنامه‌های جذاب تابستان برای کودکان خواهد بود.

مدیر شبکه کودک در پایان با اشاره به ساعت پخش برنامه‌ها در این فصل بیان کرد: بر اساس رفتارشناسی مخاطب در فصل تابستان مخاطبان می‌توانند از ساعت ۸ تا ساعت ۲۴ شاهد برنامه‌های این شبکه باشند.

لازم به ذکر است؛ با شروع سال تحصیلی زمان پخش برنامه‌ها به روال سابق از ساعت ۸ الی ۲۲ برمی گردد.