به گزارش پارس نیوز، 

سردار پاسدار احمد حق طلب روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کنگره شهدا در چند سال گذشته در بیش از 20 استان کشور برگزار شده و تا سال 1400 نیز حداقل برای یکبار در تمامی استان ها کنگره برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: در استان های خراسان جنوبی، قزوین، البرز و کرمان سال 97 کنگره شهدا برگزار می شود و استان های مرکزی و هرمزگان نیز داوطلب بودند اما بخاطر حجم بالا با این استان ها موافقت نشد.
وی اضافه کرد: تاکنون کنگره های متعددی به صورت سرزمینی و قشری یا تخصصی در سراسر کشور برگزار شده از جمله کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو، هنرمندان، کارگران، اصناف، ورزشکاران و سایر موارد هر سال یک یا دو مرتبه برگزار می شود.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج اظهار داشت: سیاست سپاه و منطق زمانبندی این کنگره ها حکم می کند فاصله زمانی بین استان ها مناسب باشد.
حق طلب افزود: از آنجایی که استان البرز برای برگزاری کنگره شهدا در ابتدای مهرماه اعلام آمادگی کرده است لذا انتظار می رود سایر استان ها با فواصل زمانی نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری کنگره یاد شده اقدام کنند.
وی گفت: همچنین استان های خراسان جنوبی برای مهرماه و قزوین اوایل آبانماه اعلام آمادگی کرده اند که بهتر است کنگره ها برای بهتر و باشکوه تر برگزار شدن با فاصله بیشتری برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: نزدیک بودن کنگره های شهدای استان ها سبب محدود شدن زمان شده و یکی از سیاست های صدا و سیما نیز برای پخش اینگونه برنامه ها رعایت فاصله زمانی برای پوشش کامل است در غیر اینصورت همکاری محدود خواهد بود.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج یادآور شد: مجموعه سپاه و بسیج با همه وجود حمایت و پشتیبانی خود را از کنگره استان انجام خواهد داد.
حق طلب افزود: کنگره هایی که تاکنون در استان ها برگزار شده با حضور مسئولان بوده که خود کمک کرده با اهمیت این موضوع آشنا شده و از تجربیات دیگران بهره مند شوند.
وی بیان کرد: سال های گذشته سالی یک یا 2 مرتبه کارگاه آموزشی در این زمینه با حضور مسئولان استان ها برگزار شد که نشان از تجربه، سابقه، عزم و اراده قوی در خراسان جنوبی بود.
وی اظهار داشت: موضع گیری های استاندار خراسان جنوبی، توجه و عنایت به برگزاری این کنگره قابل تقدیر است که نشان از حمایت همه جانبه مسئولان استان به برگزاری کنگره شهداست.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج یادآور شد: شب گذشته در ستاد اجرایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی گزارش مفصلی از کارگروه ارائه شد همچنان که از 2 سال قبل مرتب گزارشات در ارتباط با یادواره شهدا ارسال می شد و امید است امسال کنگره شهدا به موقع و در شان شهدا برگزار شود.
حق طلب بیان کرد: بنا به گفته مسئولان استان ها که کنگره شهدا را برگزار کرده اند بزرگترین حادثه که در این استان می تواند به وقوع بپیوندد بعد از سفر مقام معظم رهبری، برگزاری کنگره شهداست.
وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان اذعان دارند با برگزاری کنگره شهدا بسیاری از مسائل و مشکلات استان آنها رفع شده که امید است در خراسان جنوبی نیز به برکت خون شهدا با اخلاص مسئولان در برگزاری این رویداد هم خیر و برکت نثار استان شود.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی هم در این نشست افزود: بیش از 2 سال است که برای برگزاری کنگره شهدای استان می کوشیم و اکنون با همه توان و ظرفیت تلاش می کنیم این رویداد بزرگ را به ثمر برسانیم.
سردار علی قاسمی گفت: با تلاش ها و پیگیری های فراوان امام جمعه بیرجند، استاندار و سایر مسئولان استان ستاد این کنگره را فعال و کارگروه هایی تشکیل شد.
وی بیان کرد: امید است کاری انجام دهیم که مورد رضایت خداوند متعال بوده و در جهت ترویج ارزش های عالی و متعالی شهادت و ارزش های دفاع مقدس گام هایی برداریم.
کنگره امیران ، سرداران و 2 هزار شهید خراسان جنوبی سال جاری در ایام ماه محرم یا صفر در بیرجند برگزار می شود.