محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت عصر امروز پس از پایان جلسه فوق‌العاده شورای عالی مدیریت بحران کشور از آمادگی تمام بخش‌های کشور برای مواجهه با هرگونه حادثه ناشی از وقوع احتمالی سیل در دو استان کشور خبر داد و گفت: در این زمینه نیروهای مسلح نیز با تمام امکانات خود بسیج شده و هم اکنون بالگردهای این نیروها در منطقه حضور دارند و برای هرگونه کمک رسانی آماده‌اند.

وی افزود: همانطوری که قابل پیش بینی بود بارش نزولات جوی طی روزهای گذشته حجم قابل توجهی داشت و ضمن اینکه این نزولات برکاتی برای کشور و مردم داشت اما آسیب‌هایی هم متصور بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه امروز گزارش دقیقی از وضع موجود در روستاها و مناطقی که در مسیر سیل قرار دارند ارائه شد و مصوباتی برای استان هایی که با این مشکل مواجه هستند داشتیم، تصریح کرد: اطلاعات مربوط به وقوع احتمالی سیل از این مناطق لحظه به لحظه در اختیار ما قرار می‌گیرد.

نوبخت از مردم خواست که به دقت به درخواست‌های مسئولان محلی که با دلسوزی و دقت در آنجا حضور دارند توجه کنند و ادامه داد: این سیل یک سیل گسترده در چند دهه اخیر در کشور به شمار می رود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه همه امکانات کشور الان بسیج شده‌اند و همه نیروهای مسلح ما اعلام آمادگی کرده‌اند و همه بالگردهای امدادرسانی در محل حضور دارند ما هم در زمینه اعتبارات و مدیریتی کار را تحت کنترل داریم.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی پس فردا از شدت این سیل کاسته شود.

نوبخت همچنین آمادگی دولت را برای کمک رسانی به مناطق خسارت دیده از سیل برای کشاورزان اعلام کرد و گفت: بعد از پایان این وضع بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت.