به گزارش پارس نیوز، 

«هری پاتر و جام آتش / Harry Potter and the Goblet of Fire» فیلمی فانتزی محصول سال 2005 بریتانیا/آمریکا و به کارگردانی مایک نیوول و نویسندگی استیو کلاوز است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته جی.کی. رولینگ ساخته شده است.

این چهارمین قسمت در مجموعه فیلم‌های هری پاتر محسوب می‌شد که دنباله هری پاتر و زندانی آزکابان و پیش از هری پاتر و محفل ققنوس است. این داستان هری پاتر در سال چهارم مدرسه‌است که پسر بارتی کراوچ نام او را در جام آتش می‌اندازد و در نتیجه در مسابقات سه جادوگر شرکت می‌کند و در آن هم تا بردن در مرحله آخر موفق می‌شود ولی به گورستانی منتقل شده و موجب بازگشت لرد ولدمورت می‌شود.

البته پسر بارتی کراوچ با استفاده از معجون مرکب خود را به صورت چشم بابا قوری یکی از دوستان دامبلدور درمی‌آورد پسر بارتی کرواچ یک مرگ‌خوار بود و به دستور لرد ولدمرت اسم هری را داخل جام آتش ریخته بود تا با استفاده از خون هری لرد سیاهی دوباره قدرت خودش را بدست آورد.

دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، مایکل گامبون، رالف فاینس، برندن گلیسون، دیوید تننت، ایان وایت، مگی اسمیت، تیموتی اسپال و مارجری میسن در این فیلم سینمایی نقش آفرینی کردند. این فیلم متکی بر جلوه های ویژه گسترده است که توسط «ام پی سی / MPC» پیاده سازی شده است.