به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از آسوشیتدپرس، «هری پاتر» با طراحی روی جلد جدید برای ارایه به نسل جدیدی از علاقه‌مندان این کتاب راهی بازار می‌شود.

امسال در بیستمین سالگرد انتشار «هری پاتر و سنگ جادو» در آمریکا انتشارات اسکولاستیک ناشر آن از یک طراح مشهور درخواست کرده است تا روی جلدهای جدیدی برای این مجموعه خلق کند.

اکنون قرار است «هری پاتر»های جدید با طراحی جلدی که توسط برایان سلزنیک خلق شده تا تابستان راهی بازار شود.

به این ترتیب نسخه جدید از کتاب‌های مجموعه «هری پاتر» از ۲۶ ژوئن راهی کتابفروشی‌های آمریکا می‌شود.

نسخه‌های قبلی این مجموعه که در آمریکا منتشر شده بود با طراحی مری گرندپری نقاش آمریکایی تهیه شده بود، اما سلزنیک با چشم‌اندازهای خودش از جهان جادویی هری پاتر، این جادوگر و همکلاسی‌هایش در مدرسه هاگوارتز را در قالبی جدید خلق کرده است.

سلزنیک با بهره گرفتن از طراحی سفید و سیاه روی جلد این مجموعه را تهیه کرده است، در حالی که مجموعه قبلی کودکانه‌تر بود.

این طراح که خودش را از طرفداران پرو پا قرص هری پاتر نامیده می‌گوید بسیار مفتخر است که می‌تواند نسخه بیستمین سالگرد این مجموعه را تهیه کند. وی تلاش کرده تا رابطه بین چهره‌های اصلی از جمله هرمیونی گرینجر، رون ویزلی و آلبوس دامبلدور را نیز در روی جلدهایی که خلق کرده، ارایه کند.

وی گفته است طراحی‌های مختلفی انجام داد تا بتواند از نظر موضوعی روی جلدهایی خلق کند که هر یک هم بیانگر موضوع کتاب و هم مرتبط با کتاب‌های دیگر این مجموعه باشد. عناصر مهم دیگری از کتاب‌ها چون سنگ جادوی هری، زمان‌گردان هرمیونی، ورد جادویی هری و هزار توی مدرسه نیز به روی جلد این کتاب‌ها راه پیدا کرده‌اند.   

اسکولاستیک همچنین قصد دارد تا این مجموعه را در یک جعبه را با طراحی سلزنیک در ماه سپتامبر به بازار بفرستد.

سلزینک طراحی جلد کتاب «هوگو کابرت» را هم برعهده داشت که برای طراحی آن موفق به کسب جایزه مدال کلدکات سال ۲۰۰۸ یکی از مهم‌ترین جوایز طراحی کتاب کودک شد . از این کتاب فیلمی با اقتباس اسکورسیزی نیز ساخته شد.

نخستین کتاب از مجموعه هری پاتر سال ۱۹۹۷ در بریتانیا به بازار آمد. سپتامبر ۱۹۹۸ اسکولاستیک این مجموعه را در آمریکا به بازار فرستاد. کتاب نهایی این مجموعه با عنوان «هری پاتر و قدیسان مرگبار» سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

از مجموعه «هری پاتر» بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه در آمریکا فروخته شده و در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.


انتهای پیام/