به گزارش پارس نیوز، 

در چند سال اخیر بسیاری از هنرمندان برای تولد فرزندشان به کشور های خارجی سفر کرده تا فرزند خود را در آن کشور به دنیا بیاورند که از جمله این هنرمندان می توان از خانم افشار نام برد.

 

بعد از اینکه مهناز افشار خبربارداری خود را اعلام کرد شایعاتی مبنی بر اینکه او می خواهد فرزندش را در آمریکا به دنیا بیاورد تا شناسنامه غیر ایرانی داشته باشد بر سرزبان ها افتاد.

 

او ماه های آخر بارداری خود را در خارج از ایران گذراند و جهت زایمان فرزند خود به آلمان سفر کرد تا دخترش لیانا را به دنیا بیاورد.

 

بازیگر دیگری که فرزندش در کانادا به دنیا آمد سام درخشانی بود. با وجود انتقادات و فشار زیاد وارد شده بر سام درخشانی در زمان تولد فرزندش، او این زمان را بهترین دوران خود خواند.

 

بسیاری به شایعه پراکنی علیه این هنرمند پرداختند که می خواهد فرزندش را بخاطر پاسپورت کانادا در این کشور بدنیا بیاورد اما سام درخشانی به این شایعات پاسخی نداد و این پست را در اینستاگرامخود منتشر کرد.

 

 

یکی دیگر از افرادی که درباره تولد فرزندان ایرانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی صحبت کرد نیوشا ضیغمی بود که با وجود بی ارزش خواندن پاسپورت ایرانی، فرزند خود را در ایران بدنیا آورد. این هنرمند بخاطر صحبت هایش در مورد پاسپورت ایرانی مورد انتقاد مردم قرار گرفت اما برخلاف انتظار مردم، فرزند خود را در ایران بدنیا آورد.

 

نیوشا ضیغمی در مورد پاسپورت ایرانی این چنین گفت: به همکاران من خرده گرفته شده که چرا بابت زایمان و به دنیا آوردن فرزندشان به خارج از کشور می‌روند، متأسفانه این کار به دلیل بی‌اعتباری پاسپورت ایرانی است! من یک ایرانی هستم که عرق ملی دارم وکشورم را دوست دارم. خیلی غمناک است که مجبور باشم به دلیل اینکه پاسپورت کشورم در دنیا ارزش ندارد، برای رفتن به هر کشوری دلهره داشته باشم و دم درِ هر سفارتی گردن کج کنم.

 

در این میان یکی از هنرمندان ایرانی که 20 سال است در انگلستان زندگی می کند اظهار داشته بود که دوست دارد فرزند خود را نه در لندن بلکه در ایران به‌دنیا بیاورد تا فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد. بسیاری از رسانه ها و مردم به صحبت های ماه چهره خلیلی روی خوش نشان داده و از اظهارات وی حمایت کردند.

وی گفته بود: خیلی از من سوال می شود که چرا پسرم را در انگلیس به دنیا نیاوردم. همه می گویند می توانست پسرت تابعیت و پاسپورت انگلیسی داشته باشد، ولی من دوست داشتم پسرم در ایران به دنیا بیاید، دوست داشتم پسرم شناسنامه و پاسپورت ایرانی داشته باشد، اینها برایم خیلی مسئله مهمی بود.

لازم به ذکر است که بعد از صحبت های ماه‌چهره خلیلی، وی به ایران سفر کرد و فرزندش را در خاک وطن به دنیا آورد.

 

 

انتهای پیام/