هومن جعفری - طنزنویس

 


1. می خواستیم در مورد سخنان آزاردهنده نماینده خمینی شهر یک چیزی بنویسیم دیدیم ننویسیم سنگین تر است. اینطوری باید تا انتخابات بعدی مجلس هفته ای یکبار جواب سخنان ایشان را در این ستون بنویسیم. فقط دعا می کنیم مردم شریف خمینی شهر در انتخاب نمیانده خود در مجلس خوش سلیقه تر عمل کنند.

2. یکی از نمایندگام محترم مجلس فرموده : ساخته شدن دستشویی های سیصد میلیونی از کیسه مردم و بیت المال نیست! 

از نماینده محترمی که چنین سخن بازمه ای را بر زبان آورده درخواست داریم به سوالت زیر پاسخ بدهد.

1. الان برای ساختن دستشویی اسپانسر گرفته اید؟

2.نکند دستشویی مجلس را به بخش خصوصی واگذار کردید؟

3. نکند قرار است دستشویی خودکفا باشد و هر کس می رود آن تو ،موقع بیرون آمدن یک سکه ای ، اسکناسی چیزی بیندازد داخل دخل؟

4. نکند ساختن این دستشویی کمیسیون قراردادی چیزی است؟ اگر اینطوری است که دمتان گرم! حداقل تکخوری نکردید و نفع عام را در نظر گرفتید!

نتیجه اخلاقی: از آحاد ملت تقاضا مندیم برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس کمی خوش سلیقه تر عمل کنند! دوستان یک سخنانی می گویند که آدم بعد از شنیدنش می خواهد عین ژاپنی ها هاراگیری کند!

3. قرار بود سهم خودمان را از بازسازی سوریه بگیریم که خبر رسید دانشگاه آزاد قرار است در سوریه واحد تاسیس کند. دلمان برای مردم سوریه سوخت.این بندگان خدا ناچارند فرش و ماشین نداشته خودشان را بفروشند که خرج شهریه بدهند؟انصافا انصاف نیست!

4.آقای حسن روحانی رییس جمهور کشور در افطاری خود با اهالی رسانه یک سخنانی فرموده اند که بسیار خوش جواب و خوش متلک است.استاد گله کرده اند چرا رسانه های ایرانی مرجعیت خود را از دست داده اند و مردم برای شنیدن اخبار ناچارند به رسانه های خارجی پناه ببرند!

جواب این است که به همان دلیلی که دولت مرجعیت همه چیز را در کشور از دست داده و مردم ارزش را رها می کنند تا ارز خارجی بخرند! به همان دلیل که دولت مرجعیت خود در کنترل بازار را از دست داده تا چهارتا دلال ومپایر صفت تصمیم بگیرند که خودروها را انبار کنند تا خون مردم بیشتر وارد شیشه شود! هر وقت شما مرجعیتت برگشت و مردم تصمیمات و وعده های شما را قبول کردند ، رسانه ها هم مرجع می شوند!نگران نباش حسن جان!

یک نکته دیگر هم هست که نگویم سوز معده می گیرم. استاد از رسانه ها گله کرده اند که چرا انتظارات مردم را بالا می برید!

یادمان هست بهار سال قبل یک نفر در نطق های انتخاباتی یک سخنانی در مورد اوضاع کشور بعد از رای اوردن خودش یا رای نیاوردن دیگران می کرد که آدم فکر می کرد طرف نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوییس است! استاد! وقتی خودت روی لج و لجبازی با قالیباف و رییسی تخته گاز وعده می دادی ما چکاره حسنیم این وسط؟

5.ما تازه داشتیم شایعات مندرج در رسانه ها را باور می کردیم که دست دادن دو سه هفته پیش حسن روحانی و پادشاه اردن قرار است در روابط دیپلماتیک دو کشور یک اثری بگذارد که خبردار شدیم اردن سفیر خود را از کشور ما فراخوانده و جایگزینی هم برای آن معرفی نکرده! انگار حسن آقا به هر چیزی دست می زند خاکستر می شود! شما اینطوری فکر  نمی کنید؟