هومن جعفری - طنزنویس

 


1. در توییتر نشسته بودیم نان و ماست بعد از افطارمان را می‌خوردیم که دیدیدم آقای نتانیاهو نشسته دارد آب می‌خورد و به مردم ایران وعده آب دادن می‌دهد! اول اینکه همان لیوان آبی که سرکشیدی به حق پنج تن در گلویت گیر کند خفه بشوی بمیری که یک دنیا از دستت راحت شوند!دوم اینکه امیدواریم منشی صحنه با همان پارچ آب بزند تو فرق سرت سقط شوی! سوم اینکه تو جوان‌ها و دانشمندان ما را ترور نکن ، رفع عظش ملت پیشکش! همانمان مانده بود یزید به ما وعده آب بدهد!

2. تابناک خبر داده که بانک دی به خزان خود رسیده و همین روزهاست که حلوایش را بخورند! از طریق همین ستون از سپرده گذاران بانک دی تقاضا داریم یکی دو ماه دست نگه دارند اول تکلیف سپرده گذاران صندوق‌های پول بگیر و پس نده مشخص بشود بعد اگر چیزی ته خزانه ماند اطلاع می‌دهیم به خیابان‌ها بریزید و علیه دولت شعار بدهید!

3. بعد از مشخص شدن حکم معلمی که موی نه دانش آموز را قیچی کرده بود ، به درک عمیقی از فلسفه رسیده‌ایم.نامبرده موی نه دانش آموز را کوتاه کرده ، برایش ماهی 60 هزار تومان کسر حقوق رد کرده‌اند. من بودم اول از قوانین اطلاع حاصل می‌کردم بعد تا صد تومان می‌بردیم! سر 60 هزار تومان در ماه اصلاً کسر لاتی آدم می‌شود! حداقل موها را با موزر از ته می‌زدی که تا صد هزار تومان در ماه برایت ببرند! در ضمن 60 تقسیم بر 9 ، می‌شود به عبارتی مویی شش هزار و خورده‌ای! من اگر معلم باشم از این به بعد قیچی به دست می‌روم سرکلاس ، هرکسی خواست شیطنت غیر قابل تحمل کند هفت هزار تومان می‌اندازم در صندوق ، بعد مو روی کله‌اش باقی نمی‌گذارم!بالاخره حتماً مظنه مو همین است دیگر!

پیشنهاد: از آموزش و پرورش تقاضا داریم اگر امکانش هست به پیوست قیمت بقیه جرائم را هم مشخص کنند که شفاف سازی صورت بگیرد. بریدن یک رشته مو هفت هزار تومان ، کچل کردن کل مو چقدر؟ چک افسری چی؟ لگد زیر زانو؟ اگر استانداردی ، نرخ اتحادیه‌ای چیزی دارید منتشر کنید همه مطلع باشند که در پرداخت جریمه کم نیاورند.بالاخره آدمیزاد است.گاهی پول کم  می‌آورد و بد نیست حساب جیبش را داشته باشد!

4. این اجلاس سران جی هفت هم برای خودش قصه‌ای شده بود.وسط آن هاگیر واگیر و اره دادن و تیشه گرفتن با ترامپ و عصبانیت مرکل که آماده بود یک چک افسری هیتلری بخواباند زیر گوش ترامپ و با آن به بن بست رسیدن معنوی نخست وزیر ژاپن که داشت حساب می‌کرد همانجا هاراگیری بکند یا وقتی برگشت توکیو خودش را راحت کند ، فقط این را کم داشتند که محمود احمدی نژاد از راه برسد و داد بزند : سلاااااام! از ساععععععععععت چنننننند ایننننننجاییییین؟ هشششششششت؟هفففففت؟ شییییییییش؟ آماشاللللللللللللللللللا!(ببخشید! ما هر وقت برای احمدی نژاد این طنز را می‌نویسیم دچار «سهو قلم» می‌شویم و تکه معروف آن خواننده لس انجلسی هم می‌پرد وسط مطلبمان!)

5.قابل توجه دوستانی که اعتقاد دارند برجام سند بدی است و ظریف اصلاً انگلیسی بلد نیست و اگر خودشان بروند خارج پای میز مذاکره قطعاً میخ اسلام را در منطقه یکطوری می‌کوبند که کسی نتواند از آن بیرون بیاید! استاد ترامپ بیانیه نهایی اجلاس جی هفت بین متحدان خودش را در هواپیما تکذیب کرد و امضایش را از زیر آن برداشت! یعنی طرف با سران چند کشور معتبر جهان قرار داشته دو ساعت نشده زده زیر امضایش!

6.قیمت طلا در این دو روز اخیر یکطوری گران شده که مردها دیگر در خانه شام هم برای خوردن گیرشان نمی‌آید! صد تومان دیگر برود روی قیمت طلا ، باید ظرف بشوریم ، دویست تومان دیگر برود روی قیمت طلا ناچاریم جورابمان را هم خودمان اتو بزنیم! آقای روحانی! شما خانه لاکچری داری نفست از جای گرم بلند می‌شود! فکری به حال ما شهروندان عادی بنما!