پايگاه خبري تحليلي «پارس»- وزير آموزش و پرورش گفت: به ازای 11.5 دانش ‌آموز یک نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد این نسبت، نسبت مناسبی برای ما نیست و باید این نسبت را در بلندمدت اصلاح کنیم.

علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تحصیل می‌کنند و نزدیک بر 11.5 میلیون نفر در مدارس دولتی درس می ‌خوانند.

وي افزود: آمار نیروی انسانی ما از یک میلیون نفر به 800 هزار نفر می‌رسد. در حقیقت می‌توانیم حقوق را بین 800 هزار نفر کارمند آموزش و پرورش تقسیم کنیم.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به مازاد نيرو در برخي مناطق و كمبود نيرو در برخي مناطق گفت: به عنوان نمونه در شهر تهران نزدیک به دو هزار همکار فرهنگی خانم در رشته‌ های مختلف بویژه علوم انسانی نیروی مازاد داریم اما در مناطق محروم کمبود معلم داریم.

فاني يادآور شد: امسال، 25 هزار معلم بازنشسته شدند در مقابل حدود 200 هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان ما اضافه شدند که نیازمند 15 هزار نیروی انسانی هستیم.

وزير آموزش و پرورش افزود: سال گذشته برخی از معلمان علاوه بر ساعت‌های موظفی‌ شان در کلاس حاضر شدند و ما ناچار شدیم به افراد، علاوه بر ساعت موظفی‌ شان حقوق پرداخت کنیم.