به گزارش پارس نیوز، 

 علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی و در نشست پایانی هشتمین دوره مجلس دانش آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مجلس دانش آموزی از 3 منظر از جایگاه والایی برخوردار است؛ از منظر اول نگاه امام خمینی(ره)به جمهوریت است و مردم‌سالاری دینی است که در مجلس دانش آموزی، این امر تحقق می یابد.
وی به منظر دوم اشاره کرد و ادامه داد: شعار ما در سند تحول بنیادین، تربیت تمام ساحتی است و یکی از ساحت ها، تربیت سیاسی- اجتماعی است که مجلس دانش آموزی بهترین بستری است که می تواند تربیت سیاسی- اجتماعی را در یک سازوکار درست رقم بزند.
کاظمی افزود: منظر سوم، برونداد فعالیت های آموزش‌ و پرورش است که در مجلس دانش آموزی می بینید دانش آموزانی دارای روحیه شجاعانه و نقادانه پرورش یافتند که به برسی مسائلی آموزش‌ و پرورش می پردازند.
وی با بیان اینکه مدیران کشور از این جمع ها هستند، گفت: شوراهای دانش آموزی بهترین بستر برای تربیت نسل انقلابی متدین پویا و خلاق است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: این 150 نفر نماینده 13 میلیون دانش آموز هستند و نظرات آنها برای متولیان تعلیم و تربیت می تواند راهگشا باشد.
وی تصریح کرد: سامانه بررسی ایده های دانش آموزی در دبیرخانه مجلس دانش آموزی ایجاد می شود.
انتهای پیام/