به گزارش پارس نیوز، 

حسین انتظامی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در مجمتع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در این تغییر و تحول نکات ارزشمندی اتفاق داده است؛ نخست اینکه یک مدیر موفق در سطح استان ارتقا پیدا کرده تا از تجربیات خود در سطح ملی بهره ببرد و پیام خوبی به بدنه دیوانی کشور می‌دهد. همان طور که وزیر فرهنگ و ارشاد نیز پیش از معاون وزیر ما باید سامانه مدیریتی داشته باشیم که مدیران بدانند در آن می‌توانند رشد کنند

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مدیرپرور است و به عنوان یک همشهری به این امر می‌بالم، افزود: استان خراسان رضوی ظرفیت فرهنگی ممتاز و منحصر به فردی دارد. سرچشمه این سرآمدی به وجود نازنین امام رضا(ع) می‌پیوندد در سطوح بعد جنبه‌های فرهنگی به آن اضافه می‌شود. دیپلماسی عمومی و اثبات حقانیت مردم ایران از این طریق و باتوجه به حضور زائران خارجی می‌تواند محقق شود.  

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مقبره فردوسی، خیام، عطار و کمال‌الملک که سردمداران ادب و هنر هستند ظرفیت بی‌بدیلی در اختیار استار خراسان قرار داده است، مدیر فرهنگی باید متوجه اتصالات حلقه‌های فرهنگی باشد و از آن یک ظرفیت هم‌افزا ایجاد کند.  

انتظامی درباره انتخاب جعفر مروارید به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جای مدیرانی با پشتوانه علمی مرتبط در عرصه اجرایی کشور خالی است اما ایشان فردی دانشگاهی و برآمده از دانشگاه و علوم انسانی است و امید است از این طریق مسائل را با نگاه علمی حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیر فرهنگی باید ضمن توسعه هم‌افزایی فرهنگی و سرمایه اجتماعی، ظرفیت‌های بیشتری را در خدمت بگیرد و جلوی رفتار فراقانونی در حوزه فرهنگ را با تدبیر بگیرد.

انتهای پیام/