به گزارش پارس نیوز، 

شکوه میرشاهی افزود: در این راستا فرصتهای سرمایه گذاری استان از دستگاه های اجرایی مختلف و نیز طرح های عمرانی آنها احصا شد تا بتوان از طریق جذب سرمایه گذار خارجی برای پروژه ها سرمایه گذاری کرد.
وی بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی که به این دفتر مراجعه می کنند متقاضی سرمایه گذاری به صورت مستقیم یا به صورت فاینانس (پرداخت وام به پروژه ها) هستند که با توجه به شرایط کنونی سرمایه گذاران بیشتر فاینانس تقاضا می کنند.
وی اظهار کرد: بر این اساس برخی از پروژه های عمرانی مانند پروژه ریلی مشهد - گرکان یا پروژه تصفیه خانه فاضلاب انتفاعی شده است تا بتوان تامین مالی این پروژه ها را برعهده سرمایه گذار خارجی گذاشت.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: هدفگذاری امسال برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان یک میلیارد و 50 میلیون دلار است و از ابتدای امسال از بین شمار زیادی متقاضیان سرمایه گذاری که به این دفتر مراجعه کرده اند، یک سرمایه گذار آلمانی برای ساخت هتلی چهار ستاره با سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری موفق به کسب مجوز شده است.
میرشاهی اضافه کرد: هدف اصلی در جذب سرمایه گذاری خارجی برای صنایع استان در حوزه فناوری های نوین و تاسیسات و ماشین آلات هایتک (با فناوری پیشرفته) است.
وی بیان کرد: در حوزه انرژی های تجدیدپذیر با اینکه ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه ای در استان وجود دارد اما تاکنون در جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه های انرژی های تجدیدپذیر خراسان رضوی موفق عمل نکرده ایم.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاران از کشورهای مختلف خواهان سرمایه گذاری در خراسان رضوی هستند اما بیشترین متقاضیان خارجی برای سرمایه گذاری در این استان را افغانستانی ها تشکیل می دهند.
7489/5132