به گزارش پارس نیوز، 

اسماعیل تبادار یکشنبه در بازدید از یک شرکت فنی و مهندسی فعال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزود: هم اینک سه مجموعه پلی اتیلن در فیروزآباد و جهرم، 2 پروژه پایین دستی بزرگ در فسا و داراب و 2 سایت پتروشیمی در کازرون و نورآباد در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی پالایشگاه دوم شیراز نیز آغاز شده است و در مجموع، این طرح ها بستر مناسبی برای فعالیت شرکت های فنی و مهندسی داخلی را فراهم می کند.
استاندار فارس گفت: ظرفیت بهره گیری از دانش و توانمندی شرکت های فنی و مهندسی در استان فارس وجود دارد و تاسیس پتروشیمی ها افق گسترده ای را فراهم می آورد.
تبادار با تاکید بر اینکه انجام امور زیر بنایی و تحقق پروژه های بزرگ در استان فارس از اولویت برخوردار است گفت: برای عملیاتی کردن این پروژه ها باید از دانش شرکت های بزرگ بهره گرفت.
استاندار فارس افزود: پویایی چنین مجموعه هایی نشان دهنده آن است که می توانیم به دانش بومی اتکا کنیم و از توانمندی مهندسان و بومی سازی علم و تکنولوژی برجسته دنیا بهره مند شویم.
تبادار اظهار داشت: شرکت پارس حساس زمینه اشتغال تعداد زیادی از نیروهای متخصص و برجسته را فراهم کرده و بهره گیری از نوآوری و تکنولوژی را در دستور کار قرار داده و یکی از مجموعه های مهم و تاثیرگذار در استان است.
استاندار فارس با انتقاد از برخی دیدگاه ها که وجود برجام را بی تاثیر می دانند، گفت: در بازدید از شرکت ها و مجموعه های تولیدی متوجه می شویم که به مخاطره افتادن برجام چه دغدغه هایی برای شرکت هایی که در عرصه بین المللی و داخلی فعالیت می کنند به وجود آورده است.
وی با یادآوری ظرفیت ها و توانایی های شرکت های فنی و مهندسی داخلی از مدیران این مجموعه ها خواست این توانمندی و سرمایه را در عرصه بین المللی به کار گیرند.