به گزارش پارس نیوز، 

طبق اعلام جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران،یکی از تاثیرات فروپاشی برجام افت فروش فیلم ها در سالن های سینما بود. از روز پنج شنبه بار روانی لغو برجام را در سالن های سینما قابل رویت شد. پنج شنبه ۲۰ اردیهبشت با افت فروش ۲۳۲ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته روبرو شدیم. این روند در روزهای شنبه و یکشنبه هم ادامه داشت. روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) برخی از سالن های سینما بلیت نیم بهاء ارائه می‌دهند و همین امر موجب شد تا شاهد افت زیاد فروش سینماها نباشیم در این روز با افت ۳۳ میلیون تومانی مواجه هستیم. روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت )با افت ۷۰ میلیون تومان د رسالن های سینما شاهد بودیم. در روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) با افت بیشتری روبرو هستیم دراین روز ۲۳۰ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۴۹۹ تومان فیلم ها فروش داشتند. این در حالی است که روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۴۸۸ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۸۹۹ تومان بوده است در این روز متاسفانه شاهد افت فروش ۲۵۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان هستیم .

روز سه شنبه که معمولا یکی از روزهای پرفروش سینماها به شمار می آید با افت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در هفته جاری روبرو شدیم. سه شنبه (۱۹ اردیبهشت) فروش فیلم های سینمایی به رقم ۱ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۹۹تومان بود که درهفته جاری فروش سینماها با افت چشمگیری مواجه شد. رقم فروش فیلم ها در روز سه شنبه (۲۵ اردیبهشت) به رقم ۵۸۷ میلیون و ۹۵۳هزار و ۹۹۹ تومان رسید که با افت ۶۲۱ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان روبرو شدیم.

در این شرایط و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و برگزاری جام جهانی فوتبال (از اواخر خردادماه) نیاز بیش از پیش به تدبیر دفاتر توزیع و پخش در ثبت قراردادهای سینمایی و اکران فیلم ها دیده می‌شود.


انتهای پیام/