سینمای ایران طی سال‌های اخیر از رکود گیشه کمی فاصله داشته و در جدول فروش فیلم‌ها می‌توان فیلم های میلیاردی را شاهد بود اما بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به هزینه های تولید که برای فیلم ها وجود دارد نمی توان تنها به فیلم های میلیاردی در گیشه دل خوش کرد  زیرا با توجه به افزایش قیمت بلیت سینماها هنوز فیلم های میلیاردی هم نتوانستند با  تعداد مخاطبین فیلم «عقابها» برابری نمی کند.

بسیاری از فیلم ها امکان دیده شدن نمی یابند زیرا تعداد محدود و حتی معدود سالن های سینما به ویژه در تهران نمی تواند آنگونه که شایسته است امکان دیده شدن برای فیلم را فراهم آورد و شلوغی اکران یکی از عوامل فیلمسوزی را فراهم می آورد.  برخی از فیلم ها بعضا در دو هفته با فروش کم از پرده پایین می آیند.

با توجه به آمار و ارقامی که از سوی دفاتر پخش اعلام شده است فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در سال 94 در صدر جدول قرار گرفته است و با فروش 16 میلیارد و 800 میلیون تومان صدرنشین جدول فروش است. فیلمی که با موضوع مذهبی تاریخی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

پرفروش‌های سینمای ایران در سال ۹۴ +عکس

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» در گونه کمدی توانست نگاه مخاطب را به خود جلب کند و با فروش 8 میلیارد و 400 میلیون تومان در ردیف دوم جدول فروش سال 94 قرار گرفت.

پرفروش‌های سینمای ایران در سال ۹۴ +عکس

فیلم سینمایی «ایران برگر» هم با موضوع اجتماعی و مایه های طنز در رده سوم جدول فروش قرار گرفت و با فروش 5 میلیارد و 200 میلیون تومان توانست در ردیف سوم جدول فروش قرار می گیرد.

پرفروش‌های سینمای ایران در سال ۹۴ +عکس

فیلم سینمایی انیمیشن «شاهزاده روم»  مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفت این فیلم اولین فیلم پرفروش سینمایی انیمیشن در سینمای ایران است که با فروش 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در ردیف چهارم جدول فروش فیلم‌های سینمایی سال گذشته قرار گرفته است.

پرفروش‌های سینما در سال ۹۴

فیلم سینمایی «در مدت معلوم» با مضمون اجتماعی کمدی با فروش 3 میلیارد900 میلیون تومان توانست در ردیف پنجم جدول فروش فیلم ها در سال 94 قرار گیرد.

پرفروش‌های سینما در سال ۹۴

فیلم سینمایی «گینس» با موضوع کمدی با فروش 3 میلیارد و 300 میلیون تومان در ردیف ششم جدول فروش فیلم ها قرار گرفت.

پرفروش‌های سینما در سال ۹۴

فیلم های سینمایی اجتماعی «رخ دیوانه» و «دوران عاشقی» با فروشی نزدیک  به ترتیب در جایگاه هفتم و هشتم قرار بگیرند. رخ دیوانه با فروش 2 میلیارد و 700 میلیون تومان و دوران عاشقی با فروش 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در ردیف های دیگر جدول فروش قرار گرفتند.

پرفروش‌های سینما در سال ۹۴

پرفروش‌های سینمای ایران در سال ۹۴ +عکس

فیلم سینمایی «عصر یخبندان» هم با موضوع اجتماعی با فروش 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در جایگاه نهم قرار گرفت.

پرفروش‌های سینمای ایران در سال ۹۴ +عکس

فیلم های دیگر که رده های بعدی جدول را به خود اختصاص می دهند فروش پایین تر از 2 میلیارد را تجربه کردند که در این گزارش فروش ملاک فیلم های بالای دو میلیارد است.

اگر نگاه گذرا به آمار فروش فیلم ها در جدول داشته باشیم خواهیم دید علاوه بر فیلم های کمدی که در صدر جدول جای گرفتند فیلم های اجتماعی خوب هم مورد توجه مخاطب قرار گرفتند و این نشان از آن دارد که فیلم اگر فیلمنامه خوب و ساختار مناسب داشته باشد در هر فصلی از اکران می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.