به گزارش پارس نیوز، 

احمدرضا کاظمی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: متاسفانه هنوز خیلی‌ها هستن که جمله «جنگ آینده، جنگ آبه» رو جدی نمیگیرن! البته خب طبیعی هم هست. منم تا چندوقت پیش واسم خنده‌دار بود وقتی به این فکر می‌کردم که قراره به ‌خاطر چیزی که آدم باهاش زیر بغلش‌رو میشوره و از راه که میرسه پاش‌رو میگره زیرش، توی دنیا جنگ به پا شه! اما الان چند وقتیه سر و صدای خیلی از کشاورزا توی شهرهایی مثل اصفهان به خاطر همین کم‌آبی در اومده و بحران خشکسالی داره تبدیل به یه مساله امنیتی میشه.

یعنی همین آب معدنی‌ای که الان با 700 تومن دم مغازه می‌خریمش، ممکنه 10 سال دیگه یه چیزی بشه تو مایه‌های دلار و ما شاهد پدیده «آب معدنیِ چند نرخی» در بازار بشیم. یعنی سوپرمارکت‌ها مثل صرافی‌ها یکی یه تابلوی اعلام قیمت میذارن جلو درشون، آب رو با یه قیمت خاص میخرن و با یه قیمت مشخص هم میفروشن! توی بازار آزاد هم البته دم میدون فردوسی دلال‌ها آب رو با قیمت بالاتر خرید و فروش میکنن!

چند سال بعد هم احتمالا با روندی که کشور در سدکشی‌ها و نگهداری از منابع آبی داره و همین‌طور با توجه به تخصصی که دوستان در فراری دادنِ نخبه‌های فعال در حوزه محیط زیست دارن، بحران آب تشدید میشه و ما شاهد نایاب شدن آب در بازار میشیم. اون موقع است که نرخ هر قوطی آب مدنی 300 سی‌سی تا 6200 تومن میره بالا و بازار آبی کشور دچار التهاب و نوسان شدید میشه! دولت هم البته بیکار نمیشینه و یهو یه شب معاون اول رییس‌جمهور میاد توی تلویزیون و خبر از تک‌نرخی شدن قیمت آب میده و میگه از فردا صبح آب معدنی دولتی به تمامی سوپر مارکت‌ها تزریق میشه که تامین کننده تمامی نیازهای مردم باشه!

اما در عمل چیزی که شاهدش خواهیم بود، پلمب شدن سوپرمارکت‌ها و ممنوعیت خرید و فروش آب معدنی در بازار آزاده و هرکس آب رو با هر نرخی به‌جز نرخ مصوب دولت تبادل کنه، باهاش به‌ عنوان قاچاقچی برخورد میشه! بانک‌ها هم احتمالا برای اینکه آب‌ معدنی‌های مردم رو از دستشون بگیرن، طرح‌ سپرده‌های آبی با نرخ سود 23 درصد رو اجرا میکنه و از اون طرف هم دولت ضمن محدود کردن لیتراژ آب شرب، آب مسافرتی، آب دانشجویی و... برای هر نفر در سال، قانونی مصوب میکنه که طبق اون کسی حق نداره بیشتر از پنج تا شِل آب معدنی توی خونه‌اش نگه داره و به این ترتیب بحران آب هم مث بحران ارز از ریشه حل میشه!