به گزارش پارس نیوز، 

 کاظم شریفی روز پنجشنبه در حاشیه دوره آموزشی مدیریت بحران پیشرفته ویژه معاونان و روسای شعب استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با رویکرد علمی، پژوهشی، ملی و بین المللی تدوین می شود.
وی بیان کرد: در این طرح مباحث مربوط به آموزش همگانی، مدیریت بحران و تعیین نقش دستگاه های ذیربط در مواقع بحرانی تهیه و تنظیم خواهد شد.
وی ادامه داد: دوره آموزشی مدیریت بحران پیشرفته ویژه معاونان و روسا در 9 منطقه آموزشی و برای یکهزار نفر از جامعه هدف برای هرچه بهتر مدیریت و فرماندهی بحران برگزار می شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: در این دوره مباحثی مانند فرماندهی امداد و نجات، مدیریت و فرماندهی، آموزش همگانی و کارگاه های مساله محور برای بررسی و نقد عملیات های ملی و منطقه ای مطرح می شود.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در خط مقدم مقابله با حوادث قرار دارد افزود: بر همین اساس مدیران این جمعیت در دوره های متوالی مباحث پایه ای و پیشرفته را فرا می گیرند.
شریفی آموزش فرماندهی و مدیریت حوادث ترافیکی را از مهمترین مباحث مطرح شده در دوره پیشرفته بیان کرد و گفت: مدیریت حوادث جاده ای در 2 حوزه آموزش همگانی و مدیریت و فرماندهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در طرح جامعه از نکات کلیدی خواهد بود.
وی بیان کرد: آموزش ها در سه سطح مدیران صف (شهرستان ها)، مدیران میانی(مدیران عامل) و مدیران ارشد (مدیران ستادی) ارایه می شود و امیدواریم از آنجا که باید پاسخ مناسب در زمان حوادث در اولویت قرار گیرد، هدایت، مدیریت و برنامه ریزی در کوتاه ترین زمان ممکن با این آموزش ها محقق شود.
وی ارتقای آمادگی در برابر بحران را از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: در هر ترازی که آمادگی بیشتر باشد، حوادث خسارت های کمتری را هم وارد خواهد کرد و ما باید به سمت آموزش همگانی پیش برویم.
دوره منطقه ای مدیریت بحران پیشرفته با حضور مدیران جمعیت هلال احمر استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی تا 25 فروردین به میزبانی بیرجند برگزار می شود.
این دوره آموزشی در ادامه دوره مدیریت بحران پایه که سال گذشته در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد، برنامه ریزی شده است.
3215*3028