به گزارش پارس نیوز، 

این کتاب ها با عناوینی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاریخ گیلان ، شعر و ادب و ادبیات کودک رونمایی شده است.
نخستین کتاب مصور انقلاب اسلامی در گیلان با عنوان ' انقلاب اسلامی به روایت عکس' یکی دیگر از کتاب های رونمایی شده است که یکصد عکس دیده نشده از انقلاب اسلامی در گیلان را نشان می دهد.
کتاب شناسی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی دیگر از کتاب هایی است که در راستای یاری رسانی به حوزه پژوهش پژوهشگران منتشر شده و 400 عنوان کتاب گیلان را در حوزه یادشده به پژوهشگران و علاقمندان حوزه انقلاب اسلامی معرفی می کند؛ این کتاب به کوشش محمدرضا بینش برهمند منتشر شده است.
پروژه مستند نگاری و تاریخ شفاهی گیلان از سال 87 از سوی حوزه هنری استان آغاز شده و تا کنون 46 نسخه کتاب در این زمینه انتشار یافته که 36 عنوان از آن مربوط به ادبیات پایداری است.
برگزاری تئاتر خیابانی از برنامه های مورد استقبال مخاطبان تئاتر بود که از بیستم فروردین ماه با موضوع آسیب های اجتماعی و بمناسبت روز هنر انقلاب اسلامی در رشت برگزار و مورد اقبال مردم قرار گرفت.
بیستم فروردین ماه سالروز شهادت مرتضی آوینی کارگردان و روزنامه نگار سرزمینمان خالق مجموعه مستند تلویزیونی روایت فتح درباره جنگ ایران و عراق در گاهشمار ملی به روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفته و از آن روز به مدت یک هفته پاسداشت هنر انقلاب اسلامی نام گرفت.
1881/2007