پایگاه خبری تحلیلی پارس - اولین نشست هم‌اندیشی دومین جشنواره آموزشی سلمان با موضوع «آموزش‌های تئوری؛ نیروهای بی‌مهارت» با حضور فعالین فرهنگی و مسئولین مؤسسات آموزشی ۲۷ دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین نشست از این جشنواره آموزشی که با هدف پاسخ به دغدغه مقام معظم‌ رهبری در حوزه رشد، آموزش و پروراندن نیروهای جوان و متعهد برگزار می‌شود، محورهای مهمی هم‌چون شاخصه‌های آموزش اثربخش، مدیریت سبد آموزش (تئوری و مهارت)، مزایای آموزش‌های کاربردی، آسیب‌شناسی دوره‌های آموزشی گذشته و تجربه‌های موفق این دوره‌ها توسط اساتید بحث و بررسی خواهد شد.

مهمانان و کارشناسان این نشست هم‌اندیشی آقایان محمد چکشیان، معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج)، علی اکبر بقایی، عبدالله شاهینی و از فعالین فرهنگی هستند که پیرامون معضل انباشت نیروی انسانی تئوری محور و بدون مهارت خاص اجرایی صحبت خواهند کرد.

جشنواره آموزشی سلمان با هدف آموزش و پرورش نیروهای جوان انقلابی فعالیت خود را آغاز کرده است. اولین دوره‌ی آن ویژه مجموعه های آموزشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، اسفند ماه ۱۳۹۵ در تهران برگزار شد و امسال نیز با هدف پاسخ به این معضل که چرا عمده آموزش‌ها در جریان جبهه فرهنگی انقلاب، سبقه تئوری دارند و کمتر به موضوعات اجرایی و عملیاتی پرداخته می‌شود، کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره تلاش دارد تا هویتی جریان‌ساز، سازمان‌دهنده، هم‌افزا و ارزش‌آفرین برای مجموعه‌های آموزشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باشد.

photo_2018-01-16_09-43-19

گفتنی است رهبر انقلاب در دیداری که آبان ماه ۹۵ با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی داشتند به اهمیت این موضوع اشاره کردند و فرمودند: «اینکه من این همه اصرار می‌کنم آموزش بدهید، بپرورانید، تربیت کنید، به وجود بیاورید برای خاطر این است؛ یعنی همین طور این نسل‌ها پی‌درپی، پشت سر هم، دائماً جوان پشت سر جوان، مثل نیروهایی که در جنگ به عنوان ذخیره می‌آیند، یک نیرو می‌رود صف‌شکنی می‌کند بعد راه را باز می‌کند و نیروی بعدی از وسط او عبور می‌کند و ... جنگ فرهنگی هم عینا همینجور است، البته با ظرافت‌های خیلی بیشتر».

اولین نشست از دومین جشنواره سلمان روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۵ در محل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا برگزار می‌شود.

این برنامه را می‌توانید به صورت زنده از اینجا ملاحظه کنید