سید جواد حسینی در آئین اختتامیه آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی استان افزود: هیاهوهای فراوانی که پیرامون تعلیم و تربیت و سند ٢٠٣٠ ایجاد شده، واقعیت ندارد.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادی سه محور اساسی دارد، افزود: اولین محور، ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت با استانداردسازی آن است که این ارتقاء با محوریت منابع انسانی، فضا و تجهیزات و فرایندها محقق خواهد شد.
معاون استاندار ادامه داد: برای استانداردسازی، شش خرده نظام منابع انسانی، مدیریت و رهبری، ارزشیابی و پژوهش، تجهیزات فضا، برنامه‌ریزی درسی و منابع مالی طراحی‌شده است که 70 درصد این خرده نظام‌ها و راهکارهای عملیاتی آن، بر منابع انسانی تأکید دارد.
وی بیان اینکه هدف آموزشگاه‌های آزاد هنری و فرهنگی، تعلیم و تربیت است، اظهارکرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری و فرهنگی موقعیت‌های جدید یادگیری برای کسانی هستند که در موقعیت‌های رسمی فرصت آموزش و یا امکان آموزش برای آنان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مدیریت و رهبری، همان ارتقاء مدیریت آموزشگاهی است، اظهار کرد: مدیران آموزشگاه‌های هنری از جمله منابع انسانی نظام تعلیم و تربیت هستند به همین دلیل می توان به آنان رهبران آموزشی نیز گفت.
حسینی خاطرنشان کرد: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند نظام تعلیم و تربیت خود را با تکیه بر منابع رسمی انسانی و منابع مالی دولتی ارتقاء دهد و لذا باید به سمت تمرکز زدایی حرکت کرد.
وی افزود: آموزشگاه‌های هنری آزاد در ذیل خرده نظام منابع انسانی قرار می‌گیرند چراکه منابع انسانی این آموزشگاه ها ، منابعی هستند که خارج از منابع دولت به ارتقاء تعلیم و تربیت کمک می‌کنند.
وی، دومین محور جوهری سند تحول بنیادین را تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانست و گفت: تعلیم و تربیت تمام ساحتی به ما می‌گوید که اگر می‌خواهید جامعه‌ای متعادل و متکامل داشته باشید تعلیم و تربیتی متعادل داشته باشید و نه تعلیم و تربیت تک ساحتی و تک سو نگر.
معاون استاندار با بیان اینکه تعلیم و تربیت ما در شرایط کنونی تمام ساحتی نیست، افزود: تعلیم و تربیت ما از درس زدگی، نمره‌گرایی، تست محوری و آموزش کپسولی دانش؛ رنج می‌برد و اگر امروز جامعه‌ای با تعادل کامل نداریم و گرفتار بسیاری از رنج‌های بشری شدیم به خاطر تعلیم و تربیت تک ساحتی است.
وی با بیان اینکه جوهره سوم سند، چرخش‌های تحول‌آفرین است، گفت: تحول در جامعه از طریق تحول در نظام تعلیم و تربیت ممکن است و برای رسیدن به آن علاوه بر استانداردسازی شش‌گانه تعلیم و تربیت تمام ساحتی، باید چرخش‌های تحول‌آفرین را محور کار قرار گیرد .
وی با بیان اینکه آموزشگاه‌های هنری و آزاد در هر سه محور سند تحول بنیادین نقش‌آفرین هستند، از تنظیم نظام‌نامه تعامل تشکل‌ها و انجمن‌های غیردولتی با دولت برای استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
معاون استاندار به اهمیت رابطه آموزشگاه‌ها با دیگر دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تا زمانی که ما همه‌چیز را از دولت بخواهیم، هیچ تحولی در جامعه اتفاق نمی‌افتد‌ و برای همین نظام‌نامه تعامل تشکل‌ها و انجمن‌های غیردولتی با دولت تنظیم شده است که طبق آن، همه زمینه‌های اجرایی و ظرفیت کاری دستگاه‌ها باید در اختیار شما قرار گیرد و امسال نیز کمک‌های فنی و اعتباری استانداری که در گذشته به امور خاصی مربوط بوده ، می‌تواند برای توسعه کاری آموزشگاه‌ها اختصاص یابد‌.
نخستین همایش یک روزه آموزشگاه های آزاد هنری و سینمایی خراسان رضوی با محوریت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام شب گذشته به پایان رسید.
250 آموزشگاه هنری و سینمایی از شهرستان های مختلف خراسان رضوی در این همایش شرکت کردند.