محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر به موضوع پذیرش سند 20300 توسط ‌آموزش و پرورش  واکنش نشان داد.
 
وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مراحل از سند مذکور بهتر است لذا دولت به جای اینکه به پذیرش سند 2030 تن دهد باید کمیته و راهکارهای اجرای سند تحول بنیادین را فراهم می‌ساخت.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تغییرات سند 2030 از سوی آموزش و پرورش گفت: این سند به نوعی سبک زندگی خاصی را ترویج می‌کند اما سوال این است که طرف مقابل قادر به تغییر در سند 2030 خواهد بود یا خیر؟ و این اینکه برخی قصد دور زدن برخی مسائل را دارند.
 
وی تأکید کرد: معتقدم کشورهای سلطه در صدد این هستند که ایران را در صورت عدم اجرای سند 2030 تحریم کنند و دست به چنین کارهایی می‌زنند.
 
ابطحی با بیان اینکه‌ هر سند بین المللی باید به تصویب مجلس برسد، گفت: دولت در برخی موارد دست به اقدامات محرمانه می‌زند باید بگویم دولت در این زمینه تاکنون به مجلس چیزی را ارائه نکرده است تا اینکه ما در قالب نمایندگان مجلس به این مسئله ورود کردیم که ان شاءالله امروز بعدازظهر هم موضوع سند 2030 در کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیری خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سند 2030 از منظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رد شده است، اظهار داشت: ما به هیچ وجه این سند را قبول نداریم و از اجرای آن جلوگیری خواهیم کرد.