محسن ناجی مدیر گروه تلویزیونی شبکه افقدر خصوص برنامه‌های جدید این شبکه گفت: شبکه افق در طراحی ابتدایی با رویکرد تحلیلی به مباحث انقلاب اسلامی مبتنی بر گفتمان انقلاب پرداخته و در حال حاضر علاوه بر تحلیل به سبک زندگی ایرانی اسلامی و بصیرت افزایی در سطح جامعه می‌پردازد.
  
وی ادامه داد: سطح مخاطبان خود را خاص می‌‎بینیم به همین خاطر فضای آنتن متناسب با مهندسی کنداکتور طراحی شده است تا بتوانیم از مستند و برنامه تلویزیونی استفاده کنیم تا آنتن متعادلی از لحاظ محتوا داشته باشیم. 
 
ناجی عنوان کرد: در کنار مستندهای حوزه مقاومت برنامه تلویزیونی هم در این زمینه ساخته‌ایم. از جمله برنامه «وطن دار» که به موضوع افغانستان و مهاجرت اتباع خارجی که یکی از مهمترین مسائل کشور است. همچنین برنامه «180 درجه» که یکی از کارآمد ترین مناظره‌های تلویزیونی با موضوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در شبکه افق ساخته شده است. 
  
وی عنوان کرد: برنامه «ناهار فامیلی» که به تازگی پخش آن شروع شده است، در هر برنامه، یک پدربزرگ و مادربزرگ حضور دارند و طی قرعه کشی از میان همه بچه‌ها و نوه هایشان، دو خانواده را برای مسابقه آشپزی انتخاب می‌کنند. بعد از آن رقابت شروع می‌شود و هر خانواده سعی می‌کند خوشمزه ترین غذای ایرانی را درست کند و به فینال راه یابد. 

ناجی تصریح کرد: شرکت کنندگان مسابقه «ناهار فامیلی» از شهرهای مختلف ایران هستند؛ چهار گروه که هر یک شامل ۴ شهر هستند رقابت خود را آغاز می‌کنند و در مرحله دوم از هر گروه یک خانواده به مرحله نهایی مسابقه راه پیدا خواهد کرد. این فامیل ها هستند که با امتیاز دادن به هر خانواده، برنده را مشخص خواهند کرد. همچنین دو مهمان خارجی هم در این مسابقه حضور دارند که دوست دارند مزه غذاهای ایرانی را بچشند.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین برنامه «عصر» با اجرای نادر طالب زاده در حوزه بین الملل و سیاست خارجی از دیگر برنامه‌های این شبکه است. تمرکز ما برای پویایی آنتن این است که برنامه های تولیدی را به زنده تغییر دهیم.