سیمین غلامی تهیه‌کننده گفت: بسیاری از مردم که به حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) می روند، لحظات نابی را که در کنار این اماکن مقدس هستند را در قاب دوربین ثبت می‌کنند. 

خیلی‌ها به وسیله دوربین تلفن همراه این کار را انجام می‌دهند و برخی از دوربین های عکاسی استفاده می کنند. در گذشته و حتی امروز، برخی افراد به سراغ عکاسان حرفه ای در این زمینه رفته و تصاویری متفاوت تر از دیگران برای خود ثبت می‌کنند. 

وی ادامه داد: عکاسی زیارتی شاخه‌ای از هنر عکاسی با هدف ثبت لحظات ناب در مکانی مقدس است. چون در مشهد و اطراف حرم امام رضا (ع) زائرین در رفت و آمد هستند، به همین دلیل مکانی مناسب برای گرفتن چنین عکسی است. 

غلامی عنوان کرد: مستند «عکاسی زیارتی» به معرفی این هنر دیرینه در بارگاه مشهد مقدس و بررسی تاریخچه و سیر تحول این رشته از عکاسی از گذشته تا به امروز، همراه با معرفی قدیمی‌ترین عکاسان این عرصه می‌پردازد.  

ترکیبی از نیروهای بومی خراسان و تهران در تهیه و ساخت این مستند نقش آفرینی کرده اند. 

از دیگر عوامل دست اندرکار مستند «عکاسی زیارتی» می توان به کارگردان: حمید داداشی، محققان: گوهر دشتی، رئوف دشتی، سیمین غلامی، نویسنده: رئوف دشتی، تصویربردار و نورپرداز: حمید داداشی، صدابردار: حسین شهسوارپور، مدیر تولید: سیامک دورانی، دستیار تصویر: نصیر سیروس، تدوین و صداگذاری: حمید نجفی راد، آهنگساز: سعید صائب، گرافیک و جلوه های انیمیشنی: رامین بهادری اشاره کرد. 

«عکاسی زیارتی» امروز  چهارشنبه ساعت 19.30 از شبکه افق پخش می شود. 

تکرار این مستند را می توانید روز بعد ساعت 12 از همین شبکه ببینید.