مهدی صولی در دیدار با سفیر کره شمالی در ایران با تاکید بر تقویت روابط دو حزب کارگر کره شمالی و موتلفه اظهار داشت: همکاری های میان حزب موتلفه اسلامی و حزب کارگر کره شمالی سابقه بسیار خوبی دارد و ما درتداوم این روند علاقه مند به گسترش روابط هستیم.
 
وی با اشاره به حضور آمریکا در مناقشات شبه جزیره کره و دریای جنوبی چین بیان داشت: هر گونه اختلاف منطقه ای میان کشورهای آسیایی، مجوزی برای مداخله فرامنطقه ای آمریکا نیست و آمریکایی ها باید به حاکمیت کشورها در محدوده آب‌های سرزمینی و حریم هوایی آنها احترام بگذارند.
 
معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکا باید از هرگونه اقدامات تحریک آمیز در مناطق مختلف خودداری کند، به موضوع تحریم های اخیر کنگره آمریکا به بهانه مسائل موشکی ، دفاعی و حقوق بشر در ایران اشاره کرد و گفت: تحریم ها شکل دیگری از مداخلات زور گویانه ای است که تحمیل نظر و تغییر اراده ها را هدف قرار می دهد. موضوع  تحریم ها مساله جدیدی نیست و بی اثر بودن این قبیل اقدامات متکبرانه بر اراده دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران بر همه جهانیان اثبات شده است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به قوانین بین المللی به هیچ دولت، نهاد و سازمانی اجازه هیچ گونه مداخله در امور داخلی و دفاعی خود را نخواهد داد و این موضع مشترک همه احزاب و سازمان های سیاسی ایران است.
 
وی با اشاره به میزبانی حزب موتلفه اسلامی از  هیات رئیسه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و نقش این نهاد نوظهور درکاهش اختلافات منطقه ای میان کشورهای عضو از طریق ایجاد زمینه گفتگو میان رهبران احزاب و سازمان های سیاسی موثر در مناقشات، بر آمادگی حزب موتلفه اسلامی برای تسهیل در روند تحقق گفتگو میان رهبران احزاب موثر درکاهش تعارضات و اختلافات در شبه جزیره کره تاکید نمود.
 
همچنین در این دیدار کیم یونگ نام سفیر کره شمالی در ایران با اشاره به دخالت های آمریکایی ها و گسترش تنش ها و اختلافات درشبه جزیره کره اظهار داشت: هفته آینده روز استقلال کره می باشد و کره شمالی آماده هر گونه مذاکره برای حل اختلافات در شبه جزیره کره است،  اما متاسفانه طرف مقابل نمی خواهد این مساله در داخل خانواده کره حل شود و می خواهند با باز کردن راه نفوذ آمریکایی ها و دیگر کشورهای ابرقدرت خارج از منطقه حل مسائل را با دشواری مواجه کند.
 
وی تصریح کرد: حزب ما هم اعتقاد دارد با دخالت آمریکایی ها تنش ها بیش از گذشته خواهد شد. همان گونه که آمریکایی ها علیرغم توافق هسته ای با ایران، از طریق کنگره باز هم تحریم های جدیدی را علیه ایران به بهانه های امور دفاعی، موشکی و حقوق بشر طراحی کرده اند.
 
کیم یونگ نام با استقبال از پیشنهاد معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در خصوص گفتگو با احزاب کره جنوبی گفت: پیش شرط هر گونه مذاکره و گفتگویی برای کاهش اختلافات در منطقه، منوط به خروج نظامی آمریکا از شبه جزیره کره و پایان دادن به برنامه های نظامی آمریکا و از جمله استقرار سامانه های موشکی جدید می باشد.
 
وی همچنین در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه میان حزب موتلفه اسلامی و حزب کارگر کره شمالی، بر ضرورت تداوم روابط و آمادگی برای تبادل نظر وتقویت همکاری های مشترک در موضوعات مختلف تاکید کرد.