شاهرخ‌شاهی در پاسخ به این سوال که کدام مدیوم را بیشتر در اولویت قرار می‌دهید، گفت: من از ابتدا بازیگر سینما بوده‌ام و وقتی شروع به بازی در سریال‌ها کردم حدود 10 فیلم سینمایی داشتم، به نظرم نباید بین مدیوم سینما و تلویزیون تفاوت قائل شد. این ما هستیم که نقش را انتخاب می‌کنیم که به چه صورت باشد و چطور دیده شود ولی اصولا برای من فرقی بین سینما و تلویزیون وجود ندارد و هر دو را می‌پسندم ولی تلویزیون را بیشتر دوست دارم.

برنامه‌های تلویزیون را به شدت دنبال می‌کنم

شاهرخ‌شاهی به عنوان مخاطب ثابت تلویزیون گفت: من به شدت تلویزیون ایران اعم از سریال‌ها، تله فیلم‌ها و فیلم‌ها را دنبال می‌کنم. کار همکاران و دوستانم را به دقت می‌بینم چون در طول سال از طریق همین دوستان چه به عنوان کسی که بخواهم با آنها هم‌بازی باشم و چه کارگردان کار باشند پیشنهاداتی مطرح می‌شود. این خیلی خوب است که ما از دوستانی که قرار است با آنها در آینده همکاری کنیم اطلاعات و پیش زمینه داشته باشیم. این کار، رفتاری مثبت در پیش زمینه شغل ماست. من تمام برنامه‌ها را نگاه می‌کنم واین‌گونه نیست که برنامه خاصی را ببینم ولی اصولا تماشای شبکه آی فیلم را دوست دارم زیرا نوستالژی‌ها و سریال‌هایی پخش می کند که از دیدن آنها لذت می‌برم.

15 سال پشت خط ماندم تا توانستم موفق شوم

وی ادامه داد: اعتقاد دارم سریالی که خوب ساخته شود قطعا دیده می‌شود و این‌طور نیست که بگوییم میزان مخاطب کاهش داشته است. یک‌سری دوستان هستند که سریال‌هایشان بیشتر دیده می‌شود مثل آقای حسین سهیلی‌زاده و به نظرم این از خوش شانسی بازیگر است که در این‌جور سریال‌ها حضور داشته باشد. یک زمانی سریال«دلنوازان» و «فاصله ها» ساخته شد و حدود 90 درصد مخاطب داشت بنابراین این‌که مردم دیگر تلویزیون نگاه نمی‌کنند حرف بیهوده‌ای است، کار خوب مخاطب خود را پیدا می‌کند. در این‌گونه سریال‌ها یک بازیگر که نقش مهمی را ایفا کند قطعا دیده می‌شود و پیشرفت می‌کند. تمام دوستانی که پیشرفت کردند و خوب دیده شدند خاک سینما و تلویزیون را خوردند و چیزی که می‌دانم این است که من حداقل 5 الی 10 سال پشت خط و منتظر ماندم تا این اتفاق ها برایم بیفتد.

کسی که زحمت بکشد دیده می‌شود

نیما شاهرخ‌شاهی گفت: همواره تعداد کمی از دانش‌آموختگان و دانشجویانی که چه در تئاتر و چه در دانشگاه‌های هنر فارغ التحصیل می شوند در این حرفه معرفی می شوند ولی به این اعتقاد دارم کسی که زحمت بکشد، توانایی و ملاک‌هایی برای خودش داشته باشد و بازیگر قوی باشد قطعا موفق می‌شود. به هر حال کارگردانان و فیلمسازان منتظر چهره‌های نو هستند؛چهره‌ای توانمند که بتواند خودی نشان دهد. 

*******

نیما شاهرخ‌شاهی؛ بازیگر سریال «فاصله‌ها» ، «دختران حوا» و«بیمار استاندارد» و ...که پیش از ورودش به تلویزیون در سینما فعالیت داشته است به هر دو مدیوم سینما و تلویزیون علاقه دارد و یکی از مخاطبان پرو پا قرص تلویزیون است.

شاهرخ‌شاهی درباره فعالیت جدید خود برای تلویزیون گفت: در سریالی با عنوان «بیدار در وقت اضافه» به کارگردانی کامیارشاه نظری و با همکاری گروه فرهنگی هنری خط هفتم حضور خواهم داشت. من دراین پروژه نقش مثبتی دارم که این شخصیت خیلی از اتفاقات سریال را رقم می‌زند. این سریال ، سریالی است که نقطه عطف زیاد دارد و به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

شاهرخ‌شاهی که در تلویزیون با نقش‌های منفی بیشتر دیده شده با اشاره به دلیل انتخاب یک نقش مثبت گفت: اصولا در کارنامه کاری‌ام هم نقش مثبت و هم نقش منفی داشته‌ام. البته شاید در نقش‌های منفی بیشتردیده شده‌باشم ولی برایم خیلی فرقی نمی‌کند نقشم مثبت باشد یا منفی مهم این است که بتوانم به خوبی از عهده آن نقش بربیایم.

شاهرخ‌شاهی که در سریال جدیدش با کارگردانی جوان قرار همکاری دارد معتقد است باید به کارگردانان کار اولی فرصت و بها داد و در این‌باره توضیح داد: تا به امروز حدود 100 تا105فیلم سینمایی،رسانه‌ای، تله فیلم و سریال کار کرده‌ام و بین افرادی که با آنها کار کرده‌ام هم حداقل 20 مورد کارگردانان کار اولی بوده‌اند. باید به کارگردانان کار اولی بها داد که جسارت کنند و کارشان را آغاز کنند.

گزیده‌کاری به نفع من نبود

این بازیگر کار کردن با کارگردانان تازه کار را ریسک نمی‌داند و با پرداخت به این موضوع ادامه می‌دهد: اتفاقا موضوع ریسک بودن نیست و این کار به نظرم بسیار خوشایند است. با تجربه 15 ساله‌ام در این حرفه می‌گویم اگر بتوانیم در این حرفه کمک حال برخی از دوستان باشیم بسیار هم زیباست ولی آقای شاه‌نظری در کارنامه خودپنج،شش اثر دارد و تقریبا کار اولی محسوب نمی‌شود و این تجربه و همکاری برایم ریسک نیست. واقعیت امر این است که باید کار کرد و باید پیشنهادات را قبول کرد. اگر پیشنهادات را قبول نکنیم و کار نکنیم به خودمان می‌آییم ومی‌بینیم فراموش شده‌ایم. همین مردمی که باعث شده‌اند ما تا حدودی پیشرفت کنیم انتظار دارند حداقل سالی یک‌بار هنرپیشه موردعلاقه خود را در سینما یا تلویزیون ببینند. کم‌کاری و گزیده‌کاری به نظرم ریسک‌های خودش را دارد. من در یکی، دو سال اخیر سعی کردم گزیده‌کار باشم و فکر می‌کنم این موضوع خیلی به نفعم نبود.

این هنرپیشه پروژه‌ها و پیشنهادات سینمایی‌اش را در گروه سریال خوب و قوی که در تلویزیون کار کرده است، دانست و گفت: برای من یک سریال خوب می‌تواند باعث بیشترشدن تعداد پروژه‌های سینمایی باشد. هربار که من در یک سریال خوب و موفق ظاهر شدم پس از آن حداقل در پنج یا شش فیلم سینمایی حضور داشتم. سال گذشته تقریبا 13 پروژه کاری داشتم که پنج کار سینمایی، یک سریال و بقیه آن‌ها رسانه‌ای بودند. به هیچ وجه از تلویزیون دوری نمی‌کنم و فقط وسواسم در انتخاب سریال تلویزیون بیشتر است زیرا مخاطب بیشتری دارد.