به گزارش پارس به نقل از شرق استفاده از تبلت‌ها برای انجام کارهای روزانه در حال فراگیرشدن است.، از این‌رو در این مقاله بهترین تبلت‌های موجود در بازار داخلی معرفی می‌شود. در ابتدای امر این نکته را باید یادآور شد که فهرست قیمت‌های ارائه‌شده براساس چندین منبع تهیه شده و ممکن است با بازار شهری که شما در آن ساکن هستید، کمی اختلاف داشته باشد. به گزارش فارنت، ترتیب قرارگیری تبلت‌ها به‌صورت تصادفی مشخص شده است.
iPad-Mini-٣
آی‌پد مینی۳ همچون نسل قبلی این محصول صفحه‌نمایش ٧,٩ اینچی با وضوح ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل را حفظ کرده است. البته کلید هوم به سنسور اثر انگشت Touch ID اپل مجهز شده است. این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت یک‌میلیون‌و ١٠٠ تا یک‌میلیون‌و ٢٠٠ هزار تومان به فروش می‌رسد.
Acer-Iconia-W٤
این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت یک‌میلیون‌و ١٢٠ تا یک‌میلیون‌و ٢٠٠ تومان به فروش می‌رسد. در مدل W٤، ایسر با فناوری Zero Air Gap هوای بین پنل و LCD را حذف کرده است تا خوانایی بهتر شود و بازتاب نور از سطح آن کاهش یابد. پردازنده به‌کاررفته در این تبلت هشت‌اینچی ویندوزی نسل چهارم اتم اینتل Bay Trail با سرعت ١,٨ گیگاهرتز است که به گفته Engadget با ویندوز ۸ بسیارسریع و بدون ‌کندی عمل می‌کند.
dell-venue-٨-٧٨٤٠
این محصول نیز هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت یک‌میلیون‌و ٢٠ تا یک‌میلیون‌و ١٠٠ هزار تومان به فروش می‌رسد. این تبلت مجهز به دو دوربین با سرعت‌ بالای ثبت تصاویر است.
Xperia Z٣ Tablet Compact
قیمت این محصول در بازار بین یک‌میلیون‌و ٤٠٠ تا یک‌میلیون‌و ٦٠٠ هزار تومان است. این تبلت از استاندارد بالای IP٥٨/٦٨ بهره می‌برد. این استاندارد بدان معناست که با خیال راحت می‌توانید این تبلت را تا عمق ۱. ۵ متری زیر آب با خود حمل کنید.
fire-hd-٦-horizontal
قیمت این محصول نیز بین ٧٠٠ تا ٧٤٠ هزار تومان است. تبلت آمازون دارای نمایشگر شش ‌اینچی فول اچ‌دی از نوع IPS LCD است که جزئیات به اندازه کافی خوبی را برای مطالعه و دیگر کارها ارائه کرده است. حتی در فضای باز، دستگاه به لطف خروجی روشنایی ۴۱۵ نیت، نیز قابل‌مشاهده است، با وجود اینکه در زوایای گسترده اندکی خفیف منحرف شده است.
Surface-Pro-٣-official
این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت چهار‌میلیون‌و ٩٠٠ تا شش‌میلیون‌و ٨٠٠ هزار تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد. پردازنده سرفیس پرو۳ آخرین نسل اینتل Core i٧ است که سرعت و کارایی بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های ARM تبلت‌های دیگر دارد.
Microsoft-Surface-٣
این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت دو‌میلیون‌و ٩٠٠ هزار تا سه‌ میلیون تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد. سرفیس۳ از نسخه کامل ویندوز و نه نسخه RT استفاده می‌کند و به لطف پردازنده اینتل اتم ویندوز ٨,١  روی آن نصب شده است. متأسفانه پایه سرفیس۳ برخلاف نسخه پرو در هر زاویه دلخواهی نمی‌ایستد اما حداقل مایکروسافت سه زاویه پیش‌فرض را برای تنظیم‌کردن آن در اختیار کاربر می‌گذارد.
Asus-MeMO-Pad-٨
مموپد۸ مدل ME٥٨١CL نسبت به مدل ME١٨١C از طراحی ظریف‌تر، وزن کمتر و نمایشگر بهتری برخوردار است. این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت یک‌میلیون‌و ١٠٠ تا یک‌میلیون‌و ٢٠٠ هزار تومان به فروش می‌رسد.
ipadair٢c
اپل در آی‌پد ایر۲ از پردازنده جدید A٨X بهره برده است؛ نسخه‌ای قدرتمندترشده نسبت به تراشه A٨ به‌کاررفته در آیفون۶ که ۶۴ بیتی است و به‌گفته اپل، ۴۰ درصد سریع‌تر از آی‌پد ایر اصلی با پردازنده A٧ عمل می‌کند. قیمت این محصول در بازار بین دو‌میلیون‌و ٤٠٠ هزار تا سه میلیون تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی است.
Transformer Book T٩٠ Chi
قیمت این محصول در بازار بین یک‌میلیون‌و ١٠٠ تا یک‌میلیون‌و ٢٠٠ هزار تومان است. T٩٠ از پردازنده‌ اتم اینتل بهره می‌برد. وجود پردازشگر Bay Trail اینتل برای این محصول یک مزیت به‌شمار می‌رود.
nvidia-shield-tablet-and-controller
این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت ٩٠٠ هزار تا یک میلیون تومان به فروش می‌رسد. این تبلت با یک قلم مخصوص همراه است که از فناوری DirectStylus ٢ بهره می‌برد. در این تبلت می‌توانید بازی‌های PC در حال اجرای خود را در هر کجای خانه ادامه دهید. علاوه‌بر این حالت Console Mode تبلت را به یک کنسول تبدیل کرده است که می‌توانید آن را به تلویزیون خود وصل و با گیم‌پد Shield بازی کنید.
Galaxy-Tab-Pro-٨. ٤-١
قیمت این محصول در بازار یک‌میلیون‌و ١٠٠ تا یک‌میلیون‌و ٤٠٠ هزار تومان است. صفحه نمایش‌های سوپر آمولد به‌کار‌رفته در تبلت‌های گلکسی‌تب اس سامسونگ در واقع بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌های سوپر آمولد هستند که سامسونگ در محصولات بخش موبایل خود به‌کار برده است.