«جان‌ لوک مارتنیس» با هیات همراه ۷ نفره‌اش به همراه محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور، محمدرضا کارگر، مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی، سید رحمت اله رئوف حنان، مدیر این مجموعه، جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران و سید بیوک موسوی مدیر مجموعه  فرهنگی تاریخی سعدآباد شامگاه یکشنبه 22 فروردین به بازدید از کاخ اختصاصی نیاوران و موزه جهان نما این مجموعه پرداختند. 

رییس موزه لوور پس از بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به بحث و تبادل نظر با مسئولین میراث فرهنگی کشور پرداخت و به گفته طالبیان، معاون میراث فرهنگی، در بازدیدهای رییس موزه لوور از تعدادی از کاخ ها و موزه های تهران، مذاکراتی درخصوص  آموزش موزه‌داران و اعضای ایکوم از سوی موزه‌ی لوور انجام شده و تفاهم نامه ای نیز به امضا رسیده است. 

لازم به ذکر است که آقای مارتینس را چند نفر از کارشناسان موزه لوور از جمله یانیک لینتز مدیر بخش اسلامی و ماریل پیک مدیر بخش شرق باستان همراهی می کردند. 

گفتنی است رییس موزه لوور پاریس که از آن به عنوان معروف ترین و پربازدیدترین موزه جهان نام برده می شود برای گسترش همکاری با موزه های ایران، به همراه هیاتی به تهران سفر کرده است. 

موزه لوور (du Louvre) در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده‌است و بیش از 35 هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف این موزه نگهداری می‌شود. موزه لوور با بیش از 9.5 میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه جهان است. 

این موزه از سال 1793 میلادی تا امروز به عنوان موزه عمومی فعال بوده‌است. تمرکز موزه لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد. 

آثاری از تمدن ایران نیز در این موزه مشهور جهان در معرض بازدید قرار دارد که از آن جمله می توان به گاو بالدار آشوری، دیواره هایی از تخت جمشید، سنگ نگاره کمان داران کاخ آپادانا و کاشی دختر ایرانی اشاره کرد.