مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص جدیدترین فعالیتش  گفت: در حین ساخت سریالی به نام «ویلا» بودم که درگیر ماجرای جالبی شدیم. کار را متوقف کردیم و الان حدود سه ماه است که درگیر تئاتر و جشنواره عروسکی هستیم.
 
وی افزود: جشنواره عروسکی در سال های قبل، از اعتبار بالایی برخوردار بود اما فعالیت آن به خاطر برخی از مشکلات به تعویق افتاد و به نحوی جایگاهش را از دست داد که خوشبختانه با حمایت مدیر کل هنرهای نمایشی و فعالان بخش عروسکی، جشنواره‌ای خوب، باشکوه و قابل استفاده را برای مخاطبان و بچه‌های حرفه‌ای این بخش راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: 64 گروه از تهران و شهرستان‌ها انتخاب و در حال فعالیت هستند. از بین این‌ها در بخش صحنه‌ای 20 گروه بالا می‌آیند. آثار بخش خیابانی نیز تا اواخر فروردین کارهای خود را ارائه می‌دهند و حدود 10گروه انتخاب می‌شوند.

این کارگردان اضافه کرد: در خصوص بخش بین الملل نیز به کل دنیا فراخوان داده شده. گروه‌های بسیارخوب و معتبری اعلام همکاری کردند  و من امیدوارم آثار قابل تاملی نیز ارائه دهند.

برومند افزود: در نظر داریم در بخش جنبی، یک شهر عروسکی داشته باشیم که همزمان با برگزاری جشنواره در تهران و شهرستانها ارائه دهیم تا حضور جشنواره قابل حس تر شود.

وی ادامه داد: سال 93 اولین کارناوال عروسکی که نام آن را به شخصه کارناوال شادپیمایی گذاشتم، خانه عروسکی را از خیابان فلسطین به سمت تئاترشهر حرکت داد و مردم ما با وجود راه‌بندان حتی یک بوق هم نزدند بلکه لذت هم بردند. امیدوارم امسال نیز کارناوال بهتری را در مسیر طولانی‌تر حرکت دهیم تا بتوانیم شادی بیشتری را به مردم خوبمان بدهیم.

کارگردان «قصه‌های تا به تا» عنوان کرد: از طرفی در راستای تبلیغات بیشتر و گسترده در هر نقطه از شهر در جهت برگزاری جشنواره عروسکی، با محمود صلاحی در شهرداری به توافق رسیدیم و قول همکاری گرفتیم.

وی در خصوص اهمیت شادی بخشیدن به مردم از طریق فعالیت‌های هنری بیان کرد: همه ما می‌دانیم کشور ما درگیر مشکلات اقتصادی است و شادی بخشیدن به آن‌ها از طریق کارهای فرهنگی بازخوردهای مثبت فراوانی به دنبال دارد اما متاسفانه همیشه مسائل فرهنگی که می‌تواند روحیه‌بخش و شادی‌آور باشد و جلوی برخی بی‌اخلاقی‌ها را بگیرد و حتی آموزش‌هایی در خصوص صرفه‌جویی، محیط زیست، آلودگی هوا و ... بدهد، به خوبی حمایت نمی‌شود و هنر تئاتر در این زمینه محروم ترین و مستضعف‌ترین است.

وی عنوان کرد: باید از هنرمندان ما در جهت پر کردن وقت مردم به بهترین و صحیح ترین شکل حمایت شود. در غیر این صورت نباید از مردم انتظار داشت به سمت کالاهای فرهنگی بد نروند. پس باید با حمایت از هنرمندان که از بهترین تریبون‌ها هستند، محتوا و اندیشه درستی را به مردم انتقال داد.
 
این کارگردان ادامه داد: به نظر می‌رسد انجام اصولی کارهای فرهنگی از دست مسئولان خارج شده است و سلیقه‌گرایی به میان آمده و این بزرگترین غم من است. در تلویزیون اتفاقات امیدوارکننده‌ای از «خندوانه» سر می‌زند و برای ادامه این روند باید در ارائه کارهای فرهنگی از تکرار و تقلید دست برداشت.

وی در مورد فعالیت های سینمایی خود تصریح کرد: در بخش سینما جزو شورای راهبردی فیلم‌های کودک هستم. متاسفانه چند ماهی است که جلساتش برگزار نشده که امیدوارم برگزار شود تا بتوانیم بیشتر به مسائل آن بپردازیم. البته ایوبی و تابش و اعضای این شورا که متخصص و صاحب فکر هستند، در تلاش هستند تا امسال شاهد جشنواره کودک خوبی باشیم.

برومند در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند شادی و نشاط است که این نیاز را می‌توان از طریق ساخت آثار کمدی قابل تامل رفع کرد. البته این وظیفه را نباید فقط به دوش تلویزیون انداخت.