علی نصیریان با تبریک سال نو به مردم ایران،‌ گفت: مردم ایران و بینندگان کارهای ما، سرمایه‌ها،‌ پشتیبان و مشوق ما هستند. من آرزوی سلامتی و سرافرازی برای همه مردم ایران را دارم.

علی نصیریان - پیشکسوت بازیگری در پاسخ به این‌که در سال جدید ‌امیدوار هستید کارهایی از جنس مجموعه‌ی «شهرزاد» را شاهد باشیم، اظهار کرد: بستگی دارد که امکانات ساخت و ساز به‌وجود بیاید، متن خوبی باشد و امکانات خوبی هم به‌وجود بیاید، تا آنجایی که ما می‌توانیم هم تلاشمان را می‌کنیم.

این هنرمند پیشکسوت درباره حضورش در تلویزیون و در پاسخ به این پرسش که آیا در تلویزیون پیشنهادی برای حضور در مجموعه‌های نمایشی داشته‌اید، بیان کرد: یک‌سری کارهایی پیشنهاد می‌شود که همه تکراری هستند و با کمال تأسف، فیلمنامه‌ها کلیشه‌ای هستند. این پیشنهادها کارهایی است که من مشابه آن‌ها را پیش از این بازی کرده‌ام.

نصیریان با اعتقاد بر اینکه تلویزیون باید در سیاست‌گذاری‌های کاری خویش تجدید نظری کند، اظهار کرد: تلویزیون باید نگاه تازه‌ای به خودش داشته باشد و از حالت فردی، جنبی و کناری دربیاید.

وی سپس گفت: اساس تلویزیون، شو و موسیقی است؛ اگر شما این دو را از تلویزیون بگیرید، نمی‌توانید بُرد داشته باشید. تلویزیون باید موسیقی را به عنوان یک ابزار اصلی برای جلب توجه مردم تقویت کند. تلویزیون می‌تواند بحث سیاسی، غیرسیاسی، اجتماعی و... را با موسیقی لازم، نه موسیقی مبتذل و شو سالم، نه شو مبتذل و با نمایش درست و خوب رنگین و جذابیت ایجاد کند که تماشاگر داشته باشد. تماشاگر داشته باشد برای تاک‌شو‌ها، گفت‌وگوها، مسائل اجتماعی، سیاسی،‌ خبر و... اگر ما آن جنبه جذابیت یعنی استفاده از شو،‌ موسیقی و مجموعه‌های خوب را از تلویزیون حذف کنیم، دیگر جذابیتی نخواهد داشت.

نصیریان با اشاره به اینکه تلویزیون باید موسیقی‌های محلی و متنوع ایران را تقویت کند، یادآور شد: این کار رسانه ملی است که باید این امکانات فوق‌العاده‌ را فراهم کند تا 70، 80 میلیون تماشاگر بنشیند و آن را تماشا کند، بنابراین این را نباید دست کم گرفت. رسانه‌ ملی خیلی حائز اهمیت است و باید توجه زیادی به عنصر جذابیت داشته باشد.

این هنرمند پیشکسوت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا همچنین درباره اینکه مردم به شخصیت بزرگ‌آقا در «شهرزاد» علاقه زیادی پیدا کرده‌اند، گفت: من هم عاشق مردم هستم. کار «شهرزاد» همه بر اساس متن،‌ کارگردانی، تستینگ خوب، حمایت درست و مناسب تهیه‌کننده انجام شد. یعنی تهیه ‌کننده‌ای باید باشد که تمام امکانات را از لحاظ فضا فراهم کند که همه اینها در «شهرزاد» در مجموع به‌وجود آمد و مردم خوششان آمد.

علی نصیریان همچنین درباره رقم خوردن فاز دوم و ادامه‌دار بودن کارهایی از جنس شهرزاد، نیز گفت: امیدوارم که اینطور باشد. گاهی اتفاق می‌افتد و بعضی وقت‌ها هم نمی‌شود اما فکر می‌کنم بشود کارهایی کرد.

نصیریان در بخش پایانی گفت‌گوی خود در پاسخ به اینکه کدام یک از برنامه‌های تلویزیون برایتان جذاب است، گفت: این روزها گرفتار کسالت همسرم هستم و از این‌رو فرصت دیدن تلویزیون را ندارم.