به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیوان عابدزاده درباره اعلام خبر محروم شدنش از داوری تا اطلاع ثانوی گفت: چنین خبری به من رسما ابلاغ نشده است و طی صحبتی هم که با کمیته داوران و سازمان لیگ فدرسیون داشتم آن‌ها هم از این خبر ابراز بی اطلاعی می‌کنند.

وی ادامه داد: یک سال تمام در این فصل از مسابقات با هزینه شخصی برای قضاوت به شهرهای مختلف رفتم. قضاوت‌های خوبی انجام دادم. این منصفانه نبود که به خاطر برخی اشتباهات در یک مسابقه خبر محرومیت من را منتشر کنند و با آبروی من بازی کنند.

عابدزاده با بیان این مطلب که در هیچ کجای دنیا اگر هم داوری با محرومیت یا جریمه مواجه شود، موضوع را رسانه‌ای نمی‌کنند، گفت: نمی‌دانم چرا حرکت قاضی بودن من را حفظ نکردند. اصلا نمی‌دانم این اخبار چگونه منتشر می‌شود. بر مبنای قوانین باید کمیته داوران تشکیل جلسه بدهد و پس از بررسی درباره جریمه یا محرومیت یک داور تصمیم گیری شود.

وی افزود: واقعا متاسفم که یک مربی از نفوذ خود استفاده می‌کند و برخی را مجبور به واکنش نشان دادن می‌کند. همان بلایی که سر داور دیدار میزان و متین آوردند، حالا می‌خواهند سر من در بیاورند. جالی این است که هر دو مسابقه هم اعتراضات از سوی یک مربی صورت می‌گیرد.

داور بین‌المللی والیبال ایران خاطرنشان کرد: تا بوده همین بوده است. داوران به راحتی مورد مواخذه قرار می‌گیرند و مربیان و بازیکنان مجاز هستند هر اشتباهی انجام دهند. وقتی یک مربی در صحبت‌هایش فدراسیون را متهم به جانبداری و استفاده از یک داور برای دو بازی یک تیم می‌کند، چرا کسی برخوردی نمی‌کند؟ غیر از این است که این صحبت تنها یک معنی می‌تواند داشته باشد؟

عابدزاده در ادامه گفت: من اعتبارم را یک شبه به دست نیاوردم که یک شبه از دست بدهم. سال هاست برای رسیدن به این سطح خون دل خوردم از داوری خط شروع کردم و به سطح بین‌المللی رسیدم. همه داوران اشتباه می‌کنند اصلا اشتباه  بخشی از داوری است. اما این رفتار اصلا منصفانه نبود.

وی در پایان گفت: هنوز هیچ صحبتی درباره محرومیت با من نشده است. نمی‌دانم پایه و اساس این خبر چیست و متاسفم برای کسانی که آبروی من را زیر سوال بردند و بدون توجه به این که محرومیت و جریمه‌ای اگر هم در کار باشد نباید رسانه‌ای شود.