محمد سرافراز، رییس سازمان صدا و سیما به همراه علی اصغر پورمحمدی معاون سیما امروز پنجشنبه ۲۷ اسفند از ساختمان شبکه مستند سیما بازدید کردند.
در این بازدید علیدادی، معاون فنی سازمان، رامین ولایتی، قائم مقام اجرایی معاونت سیما، طائب رییس دفتر ریاست سازمان و مهندس صفری سرپرست اداره کل صداوتصویر نیز رییس سازمان را همراهی می کردند.
سرافراز ضمن حضور در بخش های مختلف شبکه، در نشستی با حضور مدیران، پخش HD شبکه مستند را به صورت رسمی افتتاح کرد.

تاثیرگذاری یک مستند به اندازه چند سریال
رییس سازمان صدا و سیما در این نشست با ابراز خرسندی از افزایش کیفیت تصویر شبکه مستند در آستانه سال نو، گفت: آثار مستند می توانند به اندازه چند سریال موثر باشند. تصویر در این آثار اهمیت بسیاری دارد، پیام را به مخاطبان منتقل می کند و با آنها حرف میزند. از همین رو وضوح بالای پخش آن ضروری است.
وی افزود: با HD شدن شبکه مستند همکاران باید دقت خود را بالا ببرند چرا که اشتباهاتشان بیشتر از قبل مشخص می شود. بینندگان نیز می توانند به خوبی پیام آثار را دریافت کنند.

نیروی کم و کارایی بالا در شبکه مستند
سرافراز همچنین با تبریک سال جدید به همکاران و مدیران شبکه مستند، تصریح کرد: خوشبختانه سیستم تبدیل پخش اس دی به اچ دی در شبکه اتوماسیون و چرخه مناسبی دارد. در این شبکه نیرویی کم با کارایی بالا حضور دارند و خوشبختانه مخاطبان آن نیز روز به روز افزایش پیدا کرده اند.
رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه آمادگی و زیرساخت فنی برای تبدیل به اچ دی طی سال گذشته در شبکه مستند فراهم شده بود، گفت: این اتفاق مبارک، سرانجام در آستانه سال نو به وقوع پیوست. امیدوارم تولیدات شبکه نیز با همین رویکرد افزایش پیدا کند و تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.
امیر تاجیک مدیر شبکه مستند نیز در سخنانی ضمن تشکر از رئیس، معاون سیما و معاون فنی رسانه ملی برای حضور در شبکه، بیان کرد: امیدوارم شبکه مستند از این پس تاثیرگذارتر باشد و نقش موثری از مستندسازان را در آن ببینیم تا بتوانیم سال آینده همین زمان که دور هم جمع شدیم، ادعا کنیم شبکه مستند خانه تمام مستندسازان کشور است. ما با همکاری انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مستندسازان در سراسر ایران همکاری می کنیم و امیدواریم به لحاظ محتوا و کیفیت هر روز شاهد رشد و پیشرفت آثار باشیم.

سرافراز همچنین در گفت‌وگویی که در بخش خبری ساعت 14 به روی آنتن رفت درباره ادغام شبکه‌های تلویزیونی گفت: فعلا فقط شبکه بازار با اقتصاد و شما با آموزش ادغام شد و برنامه دیگری برای ادغام شبکه‌های دیگر نداریم.