پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- بعد از تغییر مدیر شبکه یک سیما، مدیر سه شبکه دیگر سیما نیز تغییر می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، هفته گذشته خبری منتشر شده که به دلیل قهر «محمد احسانی» مدیر شبکه یک سیما، وی از این سمت کنار گذاشته شد و «فضل الله شریعت پناهی» به عنوان سرپرست منصوب شد. خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که به زودی حکم «سرپرستی» وی تغییر و شریعت پناهی به عنوان «مدیر» شبکه یک سیما منصوب خواهد شد.

گفته شده یکی از اختلافات جدی سازمان صدا و سیما با «احسانی»، سریال معمای شاه و عدم توجه به مسوولیت های وی ذکر شده است.

همچنین قرار است مدیر شبکه سوم سیما تغییر کند. بر این اساس «غلامرضا میرحسینی» از شبکه سه خواهد رفت و «احسان شیعه» جایگزین وی خواهد شد. شیعه در حال حاضر مدیر شبکه ورزش سیماست که در زیر مجموعه شبکه سه قرار دارد.

در ادامه تغییرات قرار است «محمدرضا جعفری جلوه» از شبکه دوم سیما کنار گذاشته شده و «علی اصغر داودآبادی فراهانی» جایگزین وی شود. داودآبادی مدیر کل طرح و برنامه سیماست.

تغییر مدیر شبکه قرآن نیز در دستور کار معاونت سیما قرار دارد. بر این اساس «سید جواد موسوی» به جای «بهرام محمدی‌نیا»، مدیریت این شبکه را در دست خواهد گرفت. موسوی تا اسفند سال گذشته مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان بود.

عدم ثبات مدیریتی و تغییرات مکرر در معاون سیما، رسانه ملی را دچار مشکلات عدیده ای کرده است. رکود برنامه سازی وسریال سازی در دوران معاونت جدید سیما کاملا مشهود است به طوری که موجب افت مخاطب تلویزیونی سازمان صدا و سیما شده است.