به گزارش پارس به نقل از مشرق،مراسم تقدیر از عوامل سریال «کیمیا» با حضور دکتر سرافراز رییس رسانه ملی، علی اصغر پورمحمدی معاون سیما و داوود نعمتی انارکی مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما و همه عوامل و بازیگران این سریال برگزار شد.

 
سریال «کیمیا» نخستین سریال 110 قسمتی رسانه ملی بود که از شبکه 2 سیما پخش شد.
 
یک سکانس از بازی ما حذف نشد 
 
مهراوه شریفی نیا در این مراسم گفت: حتی یک سکانس از بازی ما در سریال کیمیا حذف نشده است. 
 
همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس
بازیگر نقش «کیمیا»‌ افزود: از مسئولان رسانه ملی بابت صبر، حوصله، اعتماد و تحمل عوامل ساخت فیلم سپاسگزارم. 
 
وی با تشکر از کارگردان، تهیه کننده و نویسنده سریال «کیمیا» افزود: حتی یک سکانس از بازی ما حذف نشد و به هدر نرفت.
 
5 ماه همراه با مردم، توفیق بزرگی بود
 
نویسنده مجموعه تلویزیونی «کیمیا» در این مراسم گفت: پنج ماه همراه با مردم، توفیق بزرگی بود که واکنش‌های خوبی را از سوی آنان در پی داشت.
 همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس

مسعود بهبهانی نیا افزود: درمدت 5 ماهه پخش سریال، ما فرصتی یافتیم که در خانه مردم باشیم.
 
وی افزود: علاوه بر این، موفقیت دیگر ما این بود که تا این حد تصور نمی‌کردم شخصیت‌های این سریال تا این اندازه وارد زندگی مردم شوند و مردم تا حدی به آن نزدیک شدند که با ماجراها به شدت گره خوردند.
 
بهبهانی نیا گفت: این نزدیکی، ایجاد حس و واکنش‌های مردمی که با این سریال به وجود آمده است، اتفاق بسیار بزرگی بود.
 
همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس
«کیمیا» توانست یک خانواده سالم ایرانی را به تصویر کشد
 
داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما درباره سریال «کیمیا» گفت:‌ این سریال توانست یک خانواده سالم ایرانی را به خوبی به تصویر بکشد. 
 
وی افزود: از نکات دیگر این سریال به نمایش درآمدن ارزش های اصیل ایرانی و انقلابی در سه مقطع تاریخی،‌ قصه پردازی خوب و همراه کردن مخاطب با خودش بود.
 
نعمتی انارکی گفت: سریال کیمیا توانست گفتگویی بین نسلی بوجود بیاورد و مباحثی چون ایثار،‌ شجاعت،‌ عدالت و غیره را در جامعه و در قالب نمایشی به جریان در بیاورد.
 
خوشحالم که توانستیم سریالی بسازیم که مردم با آن ارتباط برقرار کنند
 
جواد افشار کارگردان سریال «کیمیا» نیز در این مراسم گفت: بچه های «کیمیا» بیش از دو سال تولید و سه سال پیش تولید را پشت سر گذاشتند و من از تمام آن‌ها تشکر می کنم، بعضی ها از من می پرسند که چرا از بازیگران ستاره استفاده کردی و  من می گویم زیرا نقش ها سخت بود بنابراین از بازیگران ستاره استفاده کردیم. 
 
همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس
وی افزود: برای مثال رضا کیانیان در یک فاصله دو ماهه باید یک گذر 40 ساله را روایت می کرد، خوشحالم که توانستیم سریالی بسازیم که مردم با آن ارتباط برقرار کرده و آن را باور کنند.
 
مردم اگر انعکاس زندگی خود را در تلویزیون ببینند، آن را باور می‌کنند
 
آزیتا حاجیان بازیگر این سریال نیز گفت: نکته ای که در این کار برای من حائز اهمیت بود سیاست گذاری صدا و سیما درباره خطوط قرمزی است که سال های گذشته سریال ها را به شیری بی یال و کوپال تبدیل می کرد.
 
همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس
وی افزود:‌ در این سریال مردم منطق تمام اتفاقات را درک کردند و نتیجه همه چیز برایشان قابل فهم بود و همین مسئله نوید بخش آغاز راهی خوب برای آینده تلویزیون است. 
 
حاجیان گفت: مردم اگر انعکاس زندگی خود را در تلویزیون ببینند با آن ارتباط برقرار کرده و آن را باور می کنند.
 
رضا کیانیان بازیگر دیگر این سریال گفت: خوشحالم که امروز تک تک بازیگران سریال در این مراسم حضور دارند و از همه به ویژه نیکی کریمی تشکر می کنم و امیدوارم باز هم شاهد حضور نیکی کریمی در تلویزیون باشیم.
 
وی افزود:‌ دکتر نعمتی انارکی به لحاظ ایدئولوژیکی سریال را بررسی کرد اما به نظرم به بار درامی که در اول سریال یک عشق مثلثی ایجاد کرده و  سبب جذب مخاطب شده بود توجه نکرد. 
 
کیانیان گفت: سوال من این است که چرا تلویزیون از عشق فرار می کند در صورتی که تار و پود ما از عشق است.
 
وی افزود: سریال سازان باید بیشتر به فکر بخش های عاشقانه سریال ها باشند چون مسائل ایدئولوژیکی خودش به دنبال مسائل عاشقانه می آید.
 
همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس
کیانیان درباره سریال کیمیا گفت: این سریال یک مشکل داشت و آن هم نمایش شخصیت ها به صورت سیاه یا سفید مطلق بود ما چنین شخصیتی در اطرافمان نداریم و باید رنگ های خاکستری را به تلویزیون بیاوریم.
 
وی افزود: من در آبادان نبودم اما وقتی حسن پورشیرازی از کمک های مردم آنجا صحبت می کرد به آنجا علاقه مند شدم و به نظرم جای آنها در این مراسم خالی است و برایشان آرزوی سلامتی می کنم مخصوصاً در این روزها که گرد و غبار آسمان جنوب کشور را گرفته است و سلامتی این دوستان در خطر است امیدوارم دولت چاره ای برای آنها بیاندیشد.
 
مهدی پاکدل نیز گفت: به نظرم اگر اعتماد متقابلی بین مدیران و هنرمندان شکل بگیرد قطعاً می توانیم آثار فاخری بسازیم زیرا آن زمانی که ما «هزار دستان» می ساختیم ترکیه ای ها یک فریم فیلم نمی توانستند بسازند.
 
همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس
حس کردم که در کیمیا یک خانواده دیگر پیدا کردم
 
گلوریا دیگر بازیگر این سریال گفت‌: من حس کردم که در کیمیا یک خانواده دیگر پیدا کردم و بابت کمک تمام افراد متشکرم من در فصل سوم کیمیا به گروه اضافه شدم و پیش از حضور من کیمیا با هنرمندی بازیگرانش مخاطب جذب کرده بود از خانم حاجیان که من را به این کار معرفی کرد نیز تشکر می کنم.
 
وی افزود: بعد از کیمیا زندگی من تغییر کرد به حدی که دیگر در صف خرید میوه یا نان نمی‌ایستم.

همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس

همه عوامل «کیمیا» تجلیل شدند +عکس