به گزارش پارس به نقل از ایسنا،مسعود سلطانی‌فر که شامگاه (11 اسفند) در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه «بین‌المللی گردشگری و سفر کیش» در سازمان منطقه آزاد کیش سخن می‌گفت؛ تاکید کرد: حرف برای گفتن زیاد دارم اما دو نکته است که می‌خواهم در آستانه سال جدید آن را بیان کنم.

 

معاون رئیس جمهور افزود: پرحجم‌ترین گردشگری داخلی را از 25 اسفند تا 15 فروردین داریم، فکر می‌کنم مردم ایران باید جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنند و امیدوارم این سیاست را با جدیت دنبال کنیم. چون ایران از جهت جاذبه‌های گردشگری‌، تاریخی ، مذهبی‌، طبیعی‌ و سلامت ظرفیت و امکانات گسترده‌ای دارد.

 

او اضافه کرد: ما به عنوان دولت وظیفه داریم آرامش وسلامتی مردم را حفظ کنیم و بگوییم در شرایط فعلی امن‌ترین نقاط گردشگری در منطقه، ایران پهناور است و این شرایطِ خاصی را می‌طلبد.

 

وی همچنین بار دیگر از مردم ایران خواست تا نوروز امسال علاوه بر هشت محوری که در سال‌های گذشته از آن به عنوان مراکز اصلی گردشگری استفاده می‌کردند به محورهای دیگر نیز توجه کنند و در ادامه گفت: در مجموعه ستاد خدمات سفر در همه نقاط و حتی در مناطق آزاد کشور برای آن که مردم آرامش داشته باشند به عنوان نوروزبانان بی نوروز در خدمت آنها هستیم.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: گرچه برخی کشورهای همسایه‌ی ایران در ایام کم حجم، نرخ‌های ارزانی ارائه می‌کنند اما در مجموع هزینه تورهای داخلی تا 70 درصد ارزان‌تر از کشورهای همسایه است.

 

به گفته‌ی معاون رئیس جمهور، زمانی‌که در فصلی مانند نوروز قرار داریم بسیاری از کشورهای اطراف در فصل لوسیزن (گردشگری با حجم پایین) قرار گرفته‌اند. اما هزینه‌ای که از مردم دریافت می‌کنند دو برابر معمول است. در حالی که اگر پول‌های کیش را با آنها مقایسه کنیم هزینه آن 50 تا 60 درصد از تورهای خارجی کمتر است. اما به اشتباه مقایسه‌ای صورت می‌گیرد و دستاورد همکاران ما را زیر سوال می‌برد.

 

سلطانی‌فر بیان کرد: مناسب است مردم در نوروز مقاصد گردشگری داخلی را انتخاب کنند، ما فکر می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌ها می‌توانیم از امکانات بالقوه موجود استفاده کنیم.

 

او گفت: در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در کیش افتاده است. من فکر می‌کنم به غیر از شهرهای بزرگ اگر بخواهیم دو نمونه را به عنوان مصداق «گردشگری» نام ببریم‌، کیش با جمعیت 28 هزار نفر در سال میزبان یک میلیون و 700 هزار گردشگر و سرعین با شش هزار جمعیت میزبان 450 هزار گردشگر هستند.

 

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی «گردشگری و سفر کیش» با آتش بازی همراه بود.

 

این نمایشگاه 11 تا 14 اسفند ماه در مرکز نمایش‌های بین المللی کیش دایر است.