به گزارش پارس به نقل ازایرنا، دکتر سعید شیرکوند شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سنندج افزود: کاهش زمان صدور ویزای ورود به کشور به 48 ساعت نقش زیادی در افزایش توریست داشته است.

او با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خارجی با درک فضای کسب و کار و رصد کردن شرایط ، وارد کشور می شوند، صنعت گردشگری را صنعتی درآمدزا و اشتغالزا توصیف کرد و گفت: سهم بخش گردشگری از اقتصاد جهان چندین برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه مقوله گردشگری در اقتصاد جهان از جایگاه والایی برخوردار است گفت: در 50 سال گذشته اقتصاد جهان مبتنی بر صنعت توریسم بوده است و امروز نیز توسعه صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شیرکوند با بیان اینکه صنعت گردشگری سال گذشته سه درصد رشد داشته است گفت: این درحالی است که صنعت گردشگری همیشه رشد دو رقمی و در مقطعی انفجاری داشته است.

وی یادآورشد: اقتصاد امروز جهان اقتصاد تکنولوژی بر است به گونه ای عمل می کند نیروی کار رها می شود لذا صنعت توریسم فرصت مناسبی برای اشتغالزایی و کسب درامد است.

شیرکوند صنعت گردشگری را بی حد و مرز دانست و گفت: این بخش از ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از اماکن تاریخی و باستانی سبب ایجاد تعلق خاطر افراد به ملت و پیشینه خود می شود اظهار کرد: در همین راستا کشورهای توسعه یافته توجه به گردشگری را از مدارس ابتدایی و دانشگاه ها آغاز کرده اند.

وی اتکا ایران به درآمد حاصل از فروش نفت را از دلایل عدم رشد صنعت توریسم در ایران دانست و گفت: این امر منجر شد دولت توجهی به سایر بخش های اقتصادی نداشته باشد.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارکرد: در گذشته سیاستگذاران و مروجان فرهنگی، گردشگری را مغایر با ارزش های فرهنگی و دینی می دانستند و همین خود منجر به بی توجهی و توسعه نیافتگی صنعت توریسم شده است.

وی با اشاره به اینکه تهران یک مرکز سیاسی تجاری محسوب می شود گفت: علیرغم احداث راه ها و جاده های متعدد از سال 54 تاکنون هتلی ساخته نشده و دلیل آن ناشی از بی توجهی به گردشگری بوده است.

شیرکوند رشد و توسعه صنعت گردشگری را از تاکیدات رییس جمهوری بیان کرد و گفت: دکتر روحانی به پایه گذاری صنعت گردشگری در کشور اعتقاد دارند.

او جذب گردشگر خارجی به کشور را مرهون هماهنگی و همراهی سازمان ها و ادارات متعدد بویژه سازمان میراث فرهنگی دانست.

وی راه اندازی شرکت تامین سرمایه کردستان را ضروری دانست و افزود: از طریق فرا بورس می توان سرمایه ها را جذب کرد.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های استان کردستان گفت: هم اکنون زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری مهیاست.

وی از بهره برداری از چندین پروژه گردشگری در سال جاری در استان خبر داد.