به گزارش پارس به نقل ازمشرق، سریال «شیوع» با محوریت پدافندغیرعامل هست که به نظرم کار جدیدی هست و تاکنون سریالی با موضوع حمله زیستی ساخته نشده است و این اولین سریالی با موضوع تهدیدات بیولوژیکی هست. شیوع بیشتر مردم را با مفهوم پدافندغیرعامل و نوع فعالیت های این نهاد موثر در جامعه آشنا می کند.

لاله اسکندری گفت: زمانی که فیلمنامه این کار را خواندم برای خودم جذابیت داشت چرا که من با این موضوع آشنایی نداشتم و نمی دانستم خدای ناکرده وقتی چنین اتفاقی واقعا رخ بدهد، نقش سازمان پدافندغیرعامل چیست و چگونه با چنین بحران هایی مقابله می کند.

بازیگر سریال »خاک سرخ» ادامه داد: در این مجموعه من نقش پزشکی را بازی می کنم که پدر و مادرش هم پزشک هستند و در سازمان پدافندغیرعامل کار می کند و همه خانواده به نوعی بر روی انتشار ویروس های آزمایشگاهی مانند ابولا و کرونا که در یکی دو سال گذشته قربانیان زیادی را در سطح دنیا گرفته، تحقیق می کنند. این ویروس ها متاسفانه توسط برخی کشورها ساخته و به عمد بین مردم سایر کشور ها منتشر می شود.

 اسکندری اظهار داشت: در واقع بیشترین جذابیت این سریال برای من در وهله اول آشنایی با مفهوم پدافندغیرعامل بود و در مرحله دوم این که مردم را نسبت به این اتفاقات آگاه کنم، بیننده باید بداند که همیشه جنگ دولت ها مسلحانه و رو در رو نیست بلکه خیلی وقت ها از طریق انتشار بیماری به کشور دیگر تهاجم صورت می گیرد.

بازیگر فیلم سینمایی »آخرین نقش» تصریح کرد: سارا به طور ناخواسته درگیر این جریان می شود، زمانی که در مسیر حرکت به مشهد مقدس در اتوبوس با مسافری مواجه می شود که به یکی از همین بیماری های ناشناخته خطرناک مبتلا است و یک سری حوادث و اتفاقاتی در مسیر داستان برای او و سایر مسافران رخ می دهد که برای بیننده جذاب خواهد بود.

بگفته لاله اسکندری من به همراه عبدالرضا اکبری و سید مهرداد ضیایی سه نقش اصلی این مجموعه را بازی می کنیم البته در کنار سایر بازیگران و از آنجایی که سوژه این سریال جدید و نو است قطعا اطلاعات خیلی مفید و موثری را به بینندگان ارائه خواهد کرد. جالب است که بدانیم بعد از ساخت و شیوع چنین بیماریهایی در هر کشوری، پزشکانی و پرستارانی که در مسیر ساخت آنتی ویروس یا واکسن در معرض مستقیم با بیماران قرار دارند، اولین و بیشترین قربانیان را تشکیل می دهند.

بازیگر سریال »در چشم باد» اظهار داشت: امیدوارم مجموعه تلویزیونی شیوع مورد توجه و پسند مخاطبان قرار بگیرد و شناخت تازه ای را در مقابله با حملات زیستی و بیولوژیکی به هموطنان ارائه بدهد. شیوع در فضایی غیر شهری و در لوکیشن بیابانی تولید شده و مجموعه ای متفاوت با سایر سریال های آپارتمانی و شهری است.

لاله اسکندری افزود: شیوع را نمی توان صرفا یک سریال پلیسی و امنیتی دانست چرا که ژانر اجتماعی و ملودرام آن بیشتر است. این سریال سرشار از سکانس های تعقیب و گریز و احساسی است و من امیدوارم این سریال به خوبی دیده شود.

مجموعه تلویزیونی شیوع به کارگردانی محمود معظمی موضوعی پلیسی و امنیتی دارد و مربوط به حملات زیستی به ایران است که با مشارکت سازمان پدافند غیرعامل تولید شده است و هر شب به غیر از جمعه ها حوالی ساعت22:30 از شبکه یک و در همین ساعت از شبکه HD به روی می رود.

 در این سریال 12 قسمتی سید مهرداد ضیایی، عبدالرضا اکبری، شهرام عبدلی، جعفر دهقان، لاله اسکندری، محسن افشانی، رحیم نوروزی، کمند امیرسلیمانی، سیدجواد هاشمی، ابوالفضل همراه و سیروس میمنت ایفای نقش کردند.