به گزارش جهان، محسن خدرى ـ دانشجوی کارگردانى ـ که اولین تجربه ى کارگردانى خود را به روى صحنه مى برد، درباره روند شکل گیرى این نمایش گفت: گروهِ اجرایی در مرحله تحلیل متن، تمرکز خود را به جای تفسیرِ شخصیت ها و انگیزه های روانشناختی شان، روی مطالعه کنش ها و اتفاقاتی که شکل می دهند معطوف کرد.

خدری ادامه داد: با مشخص شدن رئوس کلی، متوجه شدیم که کنش ها می توانند تداعی کننده بسترهای فرهنگی بسیاری (تاریخی، ادبی، بصری، و عاطفی) شوند که در برگیرنده مجموعه گفتارها و اعمال کاراکترهای نمایش نیز بودند. از این رهگذر توانستیم ارجاعاتی به مسائلی که دغدغه اعضای گروه بود، بدهیم.

وی افزود: در روند تولید اجرا نیز تمرکز خود را روی انسجام میان لحن، حال و هوا و فرم های بصری گذاشتیم و این سه عنصر از ابتدا تا به انتها برای ما به عنوان عوامل وحدت بخش اجرا مطرح بودند.

 

طبق این گزارش، این نمایش، با بازی على‌محمد اسکویى، حبیب اسماعیل پور، حمیدرضا جمشیدى، مرتضى زارعى، مونا سهراب‌حقیقت، کیمیا کاوند، امیر کریم‌زاده، سیما نجفیان و نوید نورى به روی صحنه می رود.

به گزارش جهان، اجراى نمایش "خیمره" با ترجمه ناصر حسینی مهر، از ١ تا ١٦ اسفند ادامه خواهد داشت که علاقمندان مى توانند براى کسب اطلاعات بیشتر، تهیه و رزرو بلیت به آدرس www.tik8.com مراجعه نمایند.