به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد میرعلی اکبری کارگردان نمایش «سفر به نهایت دور» منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر (بخش تازه‌های تئاتر) در خصوص نمایش خود گفت: داستان آدمی است که در جهان موازی سفر می‌کند و به همین منظور برایش اتفاقاتی می‌افتد که در نهایت با چهار پایان مختلف به اتمام می‌رسد.
 
وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این اثر اظهار داشت: این نمایش را در سال 86 نوشتم و سه بار در جشنواره شرکت دادم؛ اما هر دفعه رد شد تا اینکه امسال پذیرفته شد. نمایش در راستای اوضاع آدم‌ها نوشته شده. از طرفی هم در متن هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته انجام نداده‌ام و همان را ارائه کرده‌ام.
 
میرعلی اکبری درباره سبک نمایش اذعان کرد: یک نمایش سورئالیستی است که بازی‌ها به صورت مینیمالیستی اجرا می‌شود که در فضای اثر هم تأثیر بسزایی گذاشته؛ اما  چیزی که برای ما حائز اهمیت بوده، روایت داستان به شیوه درست است تا مخاطب را به خوبی درگیر داستان کنیم تا حرکات بازیگران.
 
وی در خصوص شرکت خود در جشنواره فجر مطرح کرد: یکی از دلایلی که در جشنواره شرکت کرده‌ام، وجود سعید اسدی دبیر این دوره بوده و از آنجا که وی انسان فرهیخته‌ای دراین عرصه است، امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و اضافه‌شدن بخش مرور به جشنواره تئاتر فجر، هم از نظرم خوب بوده است.
 
وی در این راستا افزود: اضافه‌شدن بخش مرور انتخاب درستی بوده؛ زیرا آثاری که آزمون و خطای خود را انجام داده‌اند، روی صحنه می‌روند و تمام دنیا هم اینگونه است که ما هم از این امر مستثنی نیستیم.