به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در کشورمان یکی از روزهایی که خیلی به آن توجه می‌شود، ایام دهه‌ فجر است. هر ساله در این روزها برنامه‌های ویژه و جشنواره‌های متفاوتی مانند فیلم، شعر، موسیقی، تئاتر و ... برگزار می‌شود.

میراث فرهنگی در این میان، خود برنامه‌های ویژه‌ای دارد که مورد توجه بازدیدکنندگان واقع می‌شود.
در خصوص برنامه‌های امسال به سراغ وجیهه قاسمی معاون روابط عمومی میراث فرهنگی رفتیم‌.
وی در مورد مجموعه برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل برنامه‌های جدیدی داریم که از آن جمله می‌توان به تور تاریخ شفاهی ایران (ویژه دانشجویان)، تور راهنمایان راه انقلاب، تور بازدید از خانه‌ها و موزه‌های شهید مطهری، بهشتی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در گالری موزه رضا عباسی، تجدید پیمان با امام راحل و ... اشاره کرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا امسال هم مانند سال‌‌های قبل بازدید از موزه‌ها رایگان است، گفت: من پیشنهاد این کار را دادم. ولی هنوز تصویب نشده‌ است، البته نظر اداره‌ موزه‌ها هم بسیار مهم است.
 
معاون روابط عمومی میراث فرهنگی در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای توریست‌های خارجی دارند، اظهار داشت: برنامه‌ خاصی برای توریست‌های خارجی نداریم و به طور مختصر در تمام موزه‌ها، برنامه‌ معرفی این روزها به بازدیدکنندگان خارجی را خواهیم داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: تمام تورها به صورت رایگان برگزار می‌شود.