به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و مسئول کمیته فضاسازی و تزئینات شهری ستاد بزرگداشت دهه فجر صبح امروز در نشستی خبری در محل دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه‌های شهرداری تهران در بزرگداشت سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

امرودی در ابتدای این نشست با اشاره به وصیت‌نامه حضرت امام(ره) گفت: ایشان در وصیت‌نامه‌شان جمله‌ای کلیدی دارند با این مضمون که رمز بقا انقلاب اسلامی همان رمز ایجاد آن است و در این زمینه به دو رمز کلیدی اشاره می‌کنند یکی انگیزه الهی و دیگری وحدت ملت.

وی افزود: در تمام سال‌های پس از انقلاب و در تمام فرازوفرودهایی که شاهد آن بودیم این دو رمز بروز و ظهور داشت اما فکر می‌کنم عامل دیگری هم در این زمینه وجود دارد که حضرت امام(ره) به دلیل بدیهی بودن در‌آن زمان اشاره‌ای به آن نداشتند و آن نقش خود ایشان در رهبری بود. انگیزه الهی و وحدت حول محور رهبری آگاه و فقیه در ایران به سرانجام رسید و شاهد مثال آن هم مشاهده سرانجام حرکت‌های اسلامی در کشورهای منطقه در همین سال‌های اخیر است.

امرودی تأکید کرد: براساس همین سه رمز کلیدی دشمن امروز اصل انقلاب و روحیه انقلابی مردم ما را نشانه گرفته و به همین دلیل امسال هدف‌گذاری اصلی ما در دهه فجر تمرکز بر انقلابی بودن مردم ایران با شعار «من انقلابی‌ام» خواهد بود.

وی سپس به تشریح رویکردهای اصلی شهرداری تهران در برنامه‌های بزرگداشت سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پاسداشت ۲۲ بهمن به‌عنوان روز آزادی ملت ایران، نمایش اقتدار مردمی جمهوری اسلامی ایران، توجه به ۲۲ بهمن به‌عنوان جشن ملی و یوم‌الله، تبلیغ انقلاب ایران به عنوان الهام بخش بیداری اسلامی و نیز نمایش ایران به عنوان نماد مقاومت انقلابی در جهان از مهمترین رویکردهای ما در جشن‌های امسال خواهد بود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: الگوی اصلی برنامه‌های و تزئیات محیطی ما حول محور شعار «من انقلابی‌ام» خواهد بود.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های طراحی شده شهرداری هیچ دخالتی در تزئینات و برنامه‌های مردمی نخواهد داشت و کارهای بزرگ و عمده در زمینه تبلیغات محیطی و جشن‌های میدانی را ما برگزار خواهیم کرد.

امرودی با تأکید بر اینکه امسال محور اصلی برنامه‌های شهرداری تهران توجه به محتوا و تمرکز بر انتقال پیام‌های انقلاب به نسال جدید با زبان روز خواهد بود گفت: مردم امسال در همه جای تهران رنگ و بوی ویژه دهه فجر را لمس خواهند کرد.

مسئول کمیته فضاسازی و تزئینات شهری ستاد بزرگداشت دهه فجر در ادامه این نشست به تشریح جزئیات برنامه‌های شهرداری تهران و زیر مجموعه‌های آن پرداخت که در مجموع بالغ بر ۴۰ هزار برنامه را شامل خواهد شد.

فضاسازی‌های ویژه محیطی در نقاط مختلف شهر تهران، تهیه مواد تبلیغاتی و تیزرسازی برای تلویزیون‌های شهری، برگزاری نمایشگاه‌ها تجسمی و رونمایی از سازه‌های شهری مرتبط با انقلاب، مستندسازی حضور مردم در راهپیمایی و ویژه‌برنامه‌های مناطق مختف و سراهای محلات برای روز ۲۲ بهمن، تجلیل مدیران شهری از خانواده شهدا، برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی، حمایت از فیلم‌ها و تئاتر‌های مرتبط با انقلاب، برگزار مسابقات کتابخوانی، جشن‌های ویژه در مدارس تهران و ویژه‌برنامه‌های موزه‌های شهر به خصوص موزه قصر از مهمترین سرفصل‌ برنامه‌های اعلام شده بود.

شهرداری تهران همچنین در راستای برنامه ویژه برای کاشت ۵ میلیون اصله نهال تا پایان سال، در ایام دهه فجر یک میلیون نهال در پایتخت خواهد کاشت که به گفته امرودی کاشت این درخت‌ها در قالب ویژه‌برنامه‌هایی با حضور خانواده‌های شهدا در مناطق مختلف شهر تهران صورت خواهد گرفت.